Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:34:10 GMT

بدون توجه به قوانین شهرداری زمین نخرید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۷۳۹۸

بدون توجه به قوانین شهرداری زمین نخرید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین کاظمی مدیرشهرسازی فاوای شهرداری یزد با اشاره به گلایه شهروندان از جریمه‌های سنگین ساخت و ساز در کمیسیون ماده صد شهرداری، گفت: این گلایه‌ها ناشی از توجه نکردن شهروندان به قوانین شهرداری در هنگام خرید زمین است.

او افزود: شهروندان قبل از خرید زمین، چه زمین‌های دارای سند و چه قولنامه، با مراجعه به سایت جامع شهرسازی شهرداری به نشانی esup.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

yazd.ir/ugp از نوع کاربری، متراڗ دقیق زمین، نوع تفکیکی و اطلاع پیدا کنند تا در ادامه خرید زمین دچار مشکلات بعدی نشوند.

مدیر شهرسازی فاوای شهرداری یزد اضافه کرد: شهروندان بدون اطلاع از نوع کاربری زمین، نوع تفکیک زمین و بدون اطلاع از قانون تفکیک اراضی اقدام به خرید زمین‌هایی با قطعه‌هایی کوچک از زمین داران می‌کنند که تمامی هزینه‌ها شامل تفکیک غیرقانونی و نوع کاربری بجای آنکه از مالک دریافت شود از فردی دریافت می‌شود که قطعه را خریداری کرده است.

کاظمی ادامه داد: عملیات‌های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه شامل آن دسته از ساخت و ساز‌هایی است که شهروندان بدون مجوز و بر خلاف ماده ۱۰۰ شهرداری اقدام به ساخت و ساز، تغییر کاربری مغایر با اصول پروانه ساخت، ساخت و ساز اضافه بر بنا و تجاوز بر خیابان‌ها، کوچه‌ها و دیگر تخلفات می‌کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن اجتماعی مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم