Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، کره شمالی گفته دست به "آزمایش بسیار مهمی" برای تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای خود زده است.

 

جزییاتی از این آزمایش ارائه نشده است.

 

این دومین آزمایش در کمتر از یک هفته است که در سایت پرتاب موشک "سوها" در شمال غرب این کشور انجام می‌شود.

 

کره شمالی سال گذشته اعلام کرده بود که این سایت بطور کامل برچیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماه مه سال جاری، کره شمالی پس از وقفه‌ای یک ساله بار دیگر آزمایش‌های مربوط به پرتاب موشک را آغاز کرد.

 

گفتگوهای بین آمریکا و کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای این کشور همچنان متوقف مانده چرا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از لغو تحریم های کره شمالی تا زمانی که این کشور بطور کامل برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکند، خودداری کرده است.

 

اما در مقابل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواستار دریافت امتیازات تاز‌ه ای از سوی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی شده است.

 

پیونگ یانگ گفته در صورتی که چنین اتفاقی نیفتد، "شیوه جدیدی" اتخاذ خواهد کرد.

 

کره شمالی به طور مشخص تاکید می کند که آمریکا باید از خواسته خود مبنی بر «خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ به صورت یکجانبه» صرف نظر کند.

 

دقیقا مشخص نیست که کره شمالی چه چیزی را در این سایت پرتاب موشک، آزمایش کرده است.

 

یک کارشناس کره شمالی در مجمع دانشمندان آمریکا به بی بی سی گفت که این می‌تواند یک آزمایش زمینی مربوط به موتور موشک بالستیک باشد.

 

برخی ناظران احتمال می‌دهند که آزمایش‌های اخیر کره شمالی با استفاده از سوخت جدیدی که زمان بارگیری را کاهش و برد موشک‌های بالستیک را افزایش می‌دهد، بی‌ارتباط نباشد.

 

به نوشته دویچه وله، چنین امکانی قابلیت حمله غافلگیرانه زرادخانه موشکی کره شمالی را افزایش می‌دهد.

 

آمریکا و دو همسایه کره شمالی، ژاپن و کره جنوبی تاکنون به آزمایش شب شنبه در پایگاه سوهه واکنشی نشان نداده‌اند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان نسبت به دستیابی به توافقی با کره شمالی ابراز امیدواری کرده است.

 

ادامه روند دیپلماسی با کره شمالی محور برنامه سیاست خارجی ترامپ در سال ۲۰۱۸ بود، اما به رغم انجام دو نشست بین سران دو کشور، توافقی بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی حاصل نشد.

 

به گزارش یورونیوز، استیون بیگن، نماینده آمریکا در امور کره شمالی قرار است روز یکشنبه برای گفتگو با مقام های کره جنوبی وارد سئول، پایتخت این کشور شود.

 

چند مقام اطلاعاتی ایالات متحده روز جمعه به مجله تایم گفته بودند که با توجه به شواهد به دست آمده، به نظر می رسد که کره شمالی برای یک آزمایش موشک بالستیک دور برد آماده می شود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تایم آزمایش آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید