Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:07:50 GMT

ورود توله شیرهای آفریقایی به پارک وحش کرج

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۷۹۴۸

ورود توله شیرهای آفریقایی به پارک وحش کرج

پیمان بضاعتی پور روز شنبه در نشست خبری گفت : این ۲ توله شیر نَر و ماده با هدف انتقال خط خونی جدید از کشور آفریقا به ایران انتقال یافته اند که شیر نر «هیر» و شیر ماده «دنا» نام دارد که  اضافه شدن حیوانات و گونه های جدید جذابیت  مرکز حیات وحش پارگ گل های شهید چمران کرج را  دوچندان می کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: در حالی که استان البرز با فقر فضاهای تفریحی و گردشگری روبرو است باغ گل‌هایِ پارک شهید چمران کرج و اتفاقات و رویدادهای فرهنگی  برگزار شده در آن توانسته به میزان موثری این کمبود را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بضاعتی پور افزود: یکی از جاذبه های دیگری که در دل این مجموعه استقرار یافته مرکز حیات وحش  حیوانات است که ۱۲ گونه از انواع خزندگان، ۵۰ گونه از انواع آبزیان و ۷۰ گونه از انواع ماکیان را در خود جای داده است.

به گفته وی؛ شیر، خرس، گوزن، لاما، پرنده‌های شکاری و آبزی از جمله حیواناتی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند و به تازگی ۲ دو جفت توله شیر سفیدِ آفریقایی نیز به جمع حیوانات این مرکز اضافه شده که پس از اُنس با محیط یکی از آنها  قرار است به مرکز دیگری انتقال داده شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری کرج  احداث پارک ۱۷.۵ هکتاری پارک حیات وحش کرج را  در ارتفاعات دستور کار دارد که فاز نخست آن در اردیبهشت ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها شهرداری کرج آفریقای جنوبی حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج آفریقای جنوبی حیات وحش شهرداری کرج آفریقای جنوبی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • (ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید