Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید این کشور به هیچ قیمتی از خرید سامانه «اس-۴۰۰» عقب‌نشینی نمی‌کند و آماده است تا تحریم‌های احتمالی آمریکا را هم تلافی کند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه روز شنبه بار دیگر تأکید کرد که این کشور به هیچ‌وجه از خرید سامانه روسی «اس-۴۰۰» عقب‌نشینی نمی‌کند، حتی اگر این اقدام به اعمال تحریم از سوی آمریکا منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: چاووش‌اغلو: آنکارا «تحریم‌های غیرقابل قبول» آمریکا را تلافی خواهد کرد

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، چاووش اغلو که در پایتخت قطر در نشست «مجمع دوحه» صحبت می‌کرد، گفت آنکارا هرگز قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ را لغو نمی‌کند، «هر تبعاتی هم که می‌خواهد داشته باشد.»

وی در مورد احتمال تحریم از سوی آمریکا، گفت: «تحریم و زبان تهدید، هرگز نتیجه نخواهد داد. اما اگر تحریمی اعمال شود، در آن صورت ترکیه هم باید تلافی کند.»

در ماه‌های گذشته آمریکا ترکیه را تحت فشار قرار داده تا از به کارگیری سامانه‌های پدافندی روسی خودداری کند. استدلال واشنگتن این است که استقرار یک سامانه روس در یک کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جنگنده‌ها و شبکه پدافندی ناتو را در معرض خطر قرار می‌دهد. واشنگتن به همین بهانه ترکیه را از برنامه تولید مشترک جنگنده «اف-۳۵» کنار گذاشته و تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع می‌کند.

با وجود فشارهای آمریکا، چاووش اغلو امروز گفت خرید سامانه پدافندی از روسیه، برای ترکیه یک ضرورت است. وی گفت: «ما شدیدا به یک سامانه پدافند هوایی نیاز داریم. ما تلاش کردیم تا آن را از ایالات متحده و دیگران بخریم، اما این اتفاق نیافتاد. این سامانه‌ای است که برای ما ضروری است.»

وزیر خارجه ترکیه به عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه هم اشاره کرد و گفت هدف از این عملیات دور کردن شبه نظامیان کرد از مرز ترکیه است. وی گفت آمریکا و ترکیه هنوز با یکدیگر متحد هستند، اما آنکارا انتظار دارد که واشنگتن از همدستی و همکاری با «پ‌ک‌ک» و گروه‌های وابسته به آن دست بردارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین ترکیه آنکارا آمریکا تحولات منطقه تحولات ترکیه قطر واشنگتن امریکا سامانه پدافندی روسیه سامانه اس 400 سامانه اس ۴۰۰ ایالات متحده ناتو سوریه مشرق اف 35 چاووش اغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا شجریان، خواننده محبوب و استاد آواز موسیقی اصیل ایران در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش قاری قرآن بود و صوت قرآن را از ۸ سالگی به محمدرضا که صدای خوشی داشت نیز آموخت.

به گزارش ایلنا، شجریان با اولین معلم موسیقی خود در سال ۱۳۳۶ زمانی آشنا شد که برای تحصیل به دانشسرای مقدماتی مشهد وارد شد. وی دو سال بعد علاوه بر تلاوت قرآن، برای رادیو خراسان آوازهای بدون موسیقی را نیز اجرا کرد.

شجریان که پس از دریافت دیپلم از دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود از سال ۴۶ پس از چند سال تدریس در دبستان‌های مشهد به تهران منتقل شد. وی در تهران نزد اسماعیل مهرتاش درس آواز آموخت و همزمان خوشنویسی و نوازندگی سنتور را نیز پی گرفت.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال ۴۶ در غالب برنامه «برگ سبز شماره ۲۱۶» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ پدرش به خوانندگی آواز توسط وی رضایت داد و شجریان با نام خود در رادیو و تلویزیون حاضر شد. او در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و آموزش سنتور و ردیف آوازی «صبا» را نزد وی آغاز کرد.

شجریان همزمان با هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوازه متخلص به «سایه» آشنا شده و به واسطه وی همکاری با برنامه «گلها» در رادیو را آغاز کرد. محمدرضا شجریان در این مدت در رادیو با بزرگان موسیقی نظیر احمد عبادی، حسن کسایی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فرامرز پایور قطعات بسیاری را اجرا کرد.

شجریان آموزش سبک آوازی «طاهرزاده» را از سال ۱۳۵۱ نزد «نور علی خان برومند» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ نیز با عبدالله دوامی آشنا شد و ردیف آوازی وی را آموخت. او در همان سال در کنار هنرمندان بی نظیر موسیقی سنتی ایران نظیر محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به سرپرستی داریوش صفوت پیوست.

سال ۱۳۵۴ شجریان به همراه محمرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر در «جشن هنر شیراز» کنسرت «راست پنجگاه» را اجرا کردند. محمدرضا شجریان که پیش از انقلاب سال ۵۷ رادیو ملی را مانند بسیاری دیگر از هم دوره‌های خود ترک کرد. وی به همراه محمدرضا لطفی و حمایت هوشنگ ابتهاج که او هم پس از رویداد تلخ میدان ژاله از کار در رادیو دست کشیده بود، کانون «چاووش» را بنیان گذاشت.

شجریان با کانون چاووش که اکثر اعضای آن از گروه شیدا و عارف بودند آثار بسیاری را خواند که تعداد زیادی از آن‌ها محتوای انقلابی و ملی داشتند. «شب نورد» یا (برادر نوجوونه) از چاووش ۲ و «سپیده یا ایران‌ای سرای امید» و «ایرانی به سر کن خواب مستی» از چاووش۶، «همراه شو عزیز» و «ایران خورشیدی تابان دارد» از چاووش، از جمله این آثار هستند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899158

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟