Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@21:33:23 GMT

دست‌هایی در پی اختلاف‌افکنی بین عراق و ایران است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۳۵۷

دست‌هایی در پی اختلاف‌افکنی بین عراق و ایران است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، احمد قیس روز شنبه در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه مشهد افزود: عراق، مرز جغرافیایی گسترده و همچنین مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری با ایران و مردم این کشور دارد و در مراسم اربعین حسینی هم مردم عراق بهترین استقبال را از زائران ایرانی انجام دادند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به چهار میلیون زائر ایرانی به بهترین صورت و با دقت به همه جوانب و ظرافتها انجام شد ادامه داد: مردم عراق با زائران ایرانی همانند یک صاحبخانه رفتار کردند از این رو با عقل و منطق سازگار نیست که کسانی که چنین خدمتی به ایرانی‌ها در عراق انجام دادند بیایند و کنسولگری ایران را آتش بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرکنسول عراق در مشهد گفت: از مردم ایران تشکر می کنیم که با بصیرت کامل حساب مردم عراق را از اشرار و بدخواهان ارتباط و دوستی دو ملت جدا می‌کنند و  همان طور که ما در عراق در حرم امام حسین(ع) برای عراق، همسایگان و محبان عراق دعا می‌کنیم شما نیز در حرم امام رضا(ع) برای مردم عراق دعا کنید.

نماینده طلاب و روحانیون مشهد هم در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ملت عراق مردمی شریف و کریم هستند و ما هم حساب ملت عراق را از بدخواهان دوستی ملت ایران و عراق جدا می‌دانیم و اعلام می‌کنیم دوستی و وحدت مردم این دو کشور همچنان پابرجاست و بیش از پیش تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع افزود: بعد از حرکت شرارت آمیز آتش زدن کنسولگری ایران در نجف احساس شد که وضعیت وحدت دو ملت ممکن است متزلزل شود و برای اثبات این که آن حرکت ربطی به مردم عراق نداشت و مربوط به اشرار است در یک حرکت مردمی اعلام می‌کنیم که این حرکت و کارهایی که در عراق علیه ایران انجام شده از پیش تعیین شده و خواسته بدخواهان دو ملت است.

وی ادامه داد: دست‌های تفرقه‌افکن می‌خواهد ایران و عراق را از هم جدا کند اما ما آمده ایم که وحدت و دوستی خود را با مردم عراق اعلام کنیم.

امروز جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه مشهد با حضور در کنسولگری عراق در این شهر و اهدای گل، بر وحدت هر چه بیشتر مردم ایران و عراق تاکید کردند و سرکنسول عراق هم با دادن هدیه‌ یادبودی از این حضور قدردانی کرد.

در نیمه نخست آذر ماه امسال کنسولگری ایران در نجف سه مرتبه آتش زده شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد