Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:59:05 GMT

آلودگی هوا مدارس البرز را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۸۲۱

ستاد اضطرار آلودگی هوای استان البرز ، فعالیت مدارس پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس را فردا یکشنبه به علت بالا بودن غلظت آلاینده ها تعطیل اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ستاد اضطرار آلودگی هوای استان البرز ، فعالیت مدارس پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس را فردا یکشنبه به علت بالا بودن غلظت آلاینده ها تعطیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز تمام مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم در نوبت صبح و عصر بجر شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا یکشنبه تعطیل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری ها به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی ها فردا یکشنبه از اجرای پروژه های عمرانی که منجر به تشدید آلودگی هوا می شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری خودداری کنند.

علی درویش پور همچنین با قدردانی از همه دستگاههای اجرایی استان در اجرای مصوبات این کمیته برای کمتر شدن میزان آلاینده ها بویژه شهرداریها و نیروی انتظامی از پلیس راهور خواست همچنان از تردد خودروهای دودزا و آلاینده در سطح استان جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: معادن شن و ماسه آلاینده نیز باید فردا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

درویش پور خاطرنشان کرد: استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس و جمعیت هلا ل احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.

وی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت هایی که آلودگی هوا را تشدید می کند گفت: خودداری از فعالیت هایی ورزشی و عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها، سوزاندن لاستیک ، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسائل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.

وی اظهار داشت: اعمال قانون در این روزها به طور دقیق اجرا شود به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارند به جد برخورد شود.

معاون استاندار البرز افزود: دستگاه های امداد رسان، ایستگاههای سیار اوراژانس خود را به ویژه در فردیس، اشتهارد،کرج و نظرآباد فعال کنند همچنین بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به شهروندان داشته باشند.

درویش پور ضرورت بکارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران این استان البرز را مورد تاکید قرارداد و اعلام کرد که ۶۲ درصد آلودگی هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند که در روز یکشنبه با توجه به شدت آلودگی هوا از تردد حتی اتوبوس های آلاینده نیز باید خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام هر نوع پروژه عمرانی از سوی شهرداری ها در شهرستان های کرج بجز بخش آسارا و در اشتهارد، فردیس و نظرآباد ممنوع است.

معاون استاندار البرز در خصوص آماده باش دستگاه های خدمت رسان بیان داشت: پلیس راهور،اورژانس، مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز اقدام به خدمت رسانی کنند.

درویش پور تاکید کرد:برای کنترل وضعیت، واحدهای صنعتی آلاینده و معادن شن و ماسه فردا تعطیل خواهند بود و همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح زرد، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار ضعیف تا انتهای هفته از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن، وزش باد لحظه‌ای و شدید، گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان و در ارتفاعات رگبار پراکنده مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تندری در روزهای پایانی هفته از عصر و شب جمعه تا ظهر شنبه رگبار ساعتی و شدید و رعد و برق در نقاط مختلف استان پیش بینی می‌شود، افزود: امروز چهارشنبه آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و گرد و خاک است و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: برای روز پنج شنبه آسمانی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما و برای روز جمعه نیز آسمانی قسمتی ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق در بعضی ساعات، وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6094398

دیگر خبرها

  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی، اوج بارش هابرای فردا
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته