Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، معترضان خشمگین دقایقی قبل منزل محمد شیاع السودانی که از وی به عنوان گزینه ای برای نخست وزیری عراق یاد می شد را در استان میسان عراق به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش منابع عراقی؛ منزل السودانی در محله الحسین در شهر العماره مرکز استان میسان سوزانده شده است.

این در حالی است که تظاهراتی در بغداد، بصره، بابل، الدیوانیه و دیگر مناطق هم علیه السودانی برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان رعد المکصوصی نماینده ائتلاف سائرون عراق از مخالفت با نامزدی محمد شیاع السودانی پس از مخالفت معترضان خبر داد و اعلام کرد که سائرون نامزدی اسعد العیدانی را در صورتی که منطبق با شروط تظاهرات کنندگان باشد، بررسی می کند و اگر از سوی تظاهرات کنندگان رد شود، العیدانی نیز مورد مخالفت سائرون قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق امروز شنبه از عدم توافق نهایی درباره نام نخست وزیر جدید این کشور خبر داده بود.

وی افزوده بود: نشست ها میان رئیس جمهوری و گروههای سیاسی تاکنون به توافق درباره انتخاب نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری به شکل نهایی منجر نشده است. انتخاب نامزد پست نخست وزیری باید در نامه رسمی از رئیس جمهوری به پارلمان برای تصویب برسد. توافق میان برخی گروههای سیاسی برای نام مشخصی وجود دارد اما به سرانجام رسیدن آن بدون موافقت مردم سخت است. نخست وزیر جدید باید مستقل و شفاف باشد.

این در حالی است که برخی رسانه ها از محمد شیاع السودانی به عنوان گزینه نهایی نام برده بودند که معترضان در میدان التحریر بغداد و برخی استانهای جنوبی با آن مخالفت کرده و علت مخالفت خود را این می دانند که وی قبلا پست های دولتی داشته است و نمی تواند که نخست وزیر مستقلی باشد.

السودانی وزیر حقوق بشر دولت نوری مالکی و وزیر کار و امور اجتماعی دوره حیدر العبادی و عضو حزب الدعوه بوده است.

این در حالی است که ندی شاکر جودت نماینده ائتلاف النصر به ریاست العبادی اعلام کرد که این ائتلاف اگر درباره السودانی توافق شود، مشکلی با این موضوع ندارد زیرا وی شخصیتی است که در پرونده وی نکته منفی وجود ندارد.

وی افزود: اما مشکلی که وجود دارد مخالفت تظاهرات کنندگان با آن است.

کد خبر 4797691

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق استان میسان ایالات متحده آمریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ سوریه روسیه ترکیه عربستان سعودی لبنان ناتو فلسطین فرانسه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران