Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر مهمترین ضعف مجلس را این می‌داند که اغلب نمایندگان همراهی دولت بر ملت را ترجیح می‌دادند و حاضر نبودند اشتباهات دولت را بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه که در دوره دهم به عنوان نماینده مردم ملایر به مجلس راه یافت در این دور از انتخابات نیز نامزد شده که مصاحبه فارس با او را در زیر می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و در مورد سوابق کاری‌تان بگویید؟

بنده احد آزادیخواه متولد شهرستان ملایر هستم که از سال ۸۴ به استخدام سازمان تبلیغات اسلامی ملایر درآمدم و سال ۸۸ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان شدم، سال ۹۲ هم وارد مرکز خدمات حوزه علمیه کشور شدم و از سال ۹۴ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان بودم؛ از سال ۸۱ نیز به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه‌های آزاد ملایر، بوعلی و... تدریس می‌کردم؛ در دوره دهم مجلس نیز به عنوان نماینده مردم ملایر از مردم این شهرستان رأی اعتماد گرفتم.

در دوران نمایندگی به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی، رئیس فراکسیون حج و زیارت، دبیر فراکسیون فرهنگیان، رئیس کمیته برنامه و بودجه کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق برنامه و مجلس فعالیت می‌کردم.

فارس: در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی دوره گذشته و پیش‌بینی هزینه‌های تبلیغاتی این دوره توضیح می‌دهید؟

دوره قبل کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردم؛ در حال حاضر هم برای مبلغ مورد نیاز این دوره دوره فکر می‌کنم اما هیچ اندوخته‌ای ندارم پیش‌بینی من این است که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پول برای هزینه‌های ضروری انتخابات نیاز داشته باشم که تدبیر اولیه‌ام این است یک دستگاه خودرو دنا که طی این چهار سال برای رفت و آمد خریداری کرده بودم را بفروشم تا بتوانم هزینه تبلیغات و ضروریات را تأمین کنم.

فارس: شما مهمترین ضعف مجلس فعلی را چه می‌دانید؟

مهمترین ضعف مجلس این بود که اغلب نمایندگان همراهی دولت را بر همراهی ملت ترجیح می‌دادند و حاضر نبودند اشتباهات دولت را بازگو کنند و جلوی اشتباهات دولت را از دستگاه نظارتی بگیرند، این موضوع ضعف بسیار بزرگی بود که خسارت زیادی به کشور زد.

فارس: از نظر شما نخستین کاری که مجلس آینده باید انجام بدهد چه باید باشد؟

 تقویت بنیه نظارتی خودش آن هم در  بخش‌های مختلف مانند تحقیق و تفحص، استیضاح، تذکر، اعمال ماده ۲۳۴ و...؛ مجلس باید با جدیت در حوزه نظارتی وارد شود و به دنبال اصلاح سیستم اداری کشور باشد.

از طرف دیگر باید با دیوان محاسبات کشور ارتباط وسیع و مناسبی داشته باشد و بتواند با ارتباط قوی گزارشات را تقویت کند.

فارس: مهمترین کاری که شخص شما در صورت راهیابی به مجلس یازدهم برای حوزه های کلان و حوزه شهرستان خواهید داشت چیست؟

در حوزه شهرستان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خواهم بود، با توجه به ملی شدن مبل و منبت پیگیری‌های جهانی شدن آن را نیز در دستور کار قرار می‌دهم، در حوزه سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنیم شرکت شستا را به ملایر بیاید، ایجاد گاوداری ۶ هزار رأسی و واحد تولید سلیکن متال که قول آن را گرفته‌ایم و کارهای مقدماتی آن انجام شده است می‌تواند در اشتغالزایی شهرستان نقش موثری داشته باشد.

در حوزه کشاورزی طرح «فراز» به عنوان اولویت ما قرار دارد، انتقال آب سد کلان به شهر ملایر و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخواب خیرساز «جوراب» در دستور کار خواهد بود.

در حوزه کلان هم ورود جدی در عرصه نظارتی در همه لایه‌ها که امیدوارم مجلس یازدهم مجلسی با بدنه انقلابی و نمایندگانی پاکدست ورود پیدا کنند که بتوانیم با یک عزم راسخ مشکلات مردم را رفع کنیم.

 فارس: از توضیحات شما سپاسگزارم، اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

من هم از شما تشکر می‌کنم، امیدوارم مردم با حضور پرشور در انتخابات افراد اصلح را روانه مجلس کنند.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان دانشگاه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم