Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:37:13 GMT

ضریب اشغال قطارهای مسافری کرمان ۹۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۲۶۸

ضریب اشغال قطارهای مسافری کرمان ۹۰ درصد است

به گزارش ایرنا ، سعید رسولی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان از وجود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط اصلی راه آهن کشور خبر داد و افزود: با خطوط فرعی ۱۴ هزار کیلومتر می‌شود اما به دلیل عدم اتصال به مراکز عمده بار، از نرخ بهره‌وری پایین‌تری برخوردار است و باید در یک اقدام جهادی با مشارکت کارخانجات، معادن و صاحبان کالا کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکنون طرح‌های متعددی در این زمینه در دست اجرا است و استان کرمان پیشرو بوده و امروز ریل‌گذاری مسیر معدن جلال آباد_ زرند آغاز شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال مراکز بار به شبکه ریلی از تاکیدات مقام معظم رهبری و یکی از اولویت‌های ما در برنامه ششم توسعه است.
رسولی با اشاره به اینکه بازسازی اساسی مسیر ریلی بافق - کرمان به طول ۲۳۳ کیلومتر انجام می‌شود تصریح کرد: ۷۵ کیلومتر آن بازسازی شده و ۴۶ کیلومتر آن بحرانی است و با هماهنگی‌های صورت گرفته، به صورت تلفیقی امانی - پیمانی از فردا کار اجرایی آغاز خواهد شد.
وی کارخانه پلور سبز(زرند) یکی از افتخارات کشور دانست و افزود: باید از این شرکت‌ها حمایت شود.
مدیرعامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: ۲هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه از محل تبصره ۱۸ توسط وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه با عاملیت چهار بانک امضا  شده که تخصیص بخش اول صورت گرفته و در سال ۹۹ ادامه خواهد یافت و از این محل حدود یکهزار دستگاه انواع واگن برای کارخانجات تولید داخل سفارش گذاشته‌ایم.
رسولی با بیان اینکه امسال تا پایان آبان ماه ۴۳۲ دستگاه انواع واگن‌های باری، مسافری و غیره وارد شبکه ریلی کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته است گفت: تا پایان امسال تعداد قابل توجهی به شبکه اضافه می‌شود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی سال‌های اخیر کارخانجات واگن‌سازی با مشکل مواجه شده  تصریح کرد: در زمینه کیفیت قطارهای مسافری، قطار چهارتخته چهار ستاره در مسیر کرمان – تهران وجود دارد که بسیار با کیفیت است و تقاضای ارتقا به پنج ستاره دارند و برای آن باید یکسری امکانات فراهم شود.
وی افزود: در قطار شش تخته سه ستاره نیز اعتراضاتی از سوی مردم به امکانات،کیفیت و نظاقت بود که به شرکت تذکر داده‌ایم.
رسولی تصریح کرد: اقتصاد شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های مسافری اصل و اساس موضوع است و اگر اقتصاد آنها درست شود، کارخانه واگن‌سازی نیز رونق می‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: باید به شرکت‌ها کمک شود ؛ که دستور کار جدید راه آهن و بازنگری مصوبات قبل تا هر جا تصمیمی گرفته شده و دست و پای شرکت‌ها را بسته، تسهیل ‌شود که یکی از آنها ضمانت نامه‌های بانکی است.
وی با بیان اینکه قیمت‌های دریافتی شرکت های حمل و نقل نسبت به قیمت تمام شده بلیط پایین‌تر است و به دنبال کیفیت بهتر هستیم تصریح کرد: امروز در کارخانه پلور سبز چهار سالن برای واگن حمل خودرو در دست ساخت است.
رسولی با اشاره به قطار گردشگری در استان کرمان تصریح کرد: قطارهای گردشگری را ترویج می‌کنیم اما این قطارها یک و نیم تا ۲ برابر ظرفیت مسیر مسافربری کشور را اشغال می‌کنند که اگر مسیر باری باشد؛ خسارت برای کشور است.
وی درباره مسائل مسیر ریلی سیرجان به بافت خاطرنشان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و بلاتکلیفی در پروژه های عمرانی سمّ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان کرمان بلیط سازمان برنامه و بودجه گردشگری مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود

طرفیانی مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان در بازدید از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با دیدن چنین تلاش‌هایی برای تحقق شعار جهش تولید از سوی مجموعه فولاد اکسین خوزستان شگفت زده شدم.

او همراه با مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان از خط تولید این کارخانه توانمند تولیدی بازدید کرد.

طرفیانی در حاشیه بازدید از خط تولید کارخانه شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه به توان تولیدی این شرکت می بالم، افزود: کارگران و مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان ثابت کرده اند که دشمنان برای تحقق خواسته هایمان نمی‌توانند مانع شوند.

او ادامه داد: به عنوان یک ایرانی به تلاش و کوشش و خلق چنین تولیداتی در شرکت فولاد اکسین می بالم و امیدواریم‌ مسیری که این مجموعه در پیش گرفته به بهترین شکل تا رسیدن به قله طی شود.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به نشست با روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: عملکرد مجموعه روابط عمومی این شرکت در بحث ارائه دستاوردها و توانمندی های تولیدی مجموعه و نقش آفرینی اکسین در اقتصاد کشور بی نظیر بوده است.

او اضافه کرد: نقش روابط عمومی اکسین در بازتاب دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری و تبیین اهداف مورد ایشان در میان جامعه بسیار پررنگ و تاثیر گذار بوده است.

طرفیانی می‌گوید: امیدواریم مجموعه خدوم روابط عمومی فولاد اکسین بتواند در ادامه مسیر فعالیت خود،جایگاه رفیع و نقش آفرینی های اکسین در اقتصاد و تولید کشور را به بهترین شکل به تصویر کشد و زبانی گویا برای بازتاب اهداف مورد نظر در بحث جهش تولید باشد.

او در پایان از همه تلاش های کارگران و کارکنان شرکت فولاد اکسین که شبانه روزی در جبهه تولید مشغول به کار و به دنبال ثبت رکوردهای تولید هستند، صمیمانه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل