Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:19:59 GMT

واردات دارو از کره جنوبی هنوز دچار مشکل است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۲۷۹

واردات دارو از کره جنوبی هنوز دچار مشکل است

به گزارش جماران؛ دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره اعلام کرد که هنوز بانک‌های کره‌ای برای حل مشکل تبادل مالی اقدام خاصی انجام نداده‌اند و همچنان واردات دارو و غذا از این کشور به ایران با مشکل مواجه است.

قطع واردات دارو و مواد دارویی از کره جنوبی، خبری بود که حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها مطرح شد و آب پاکی روی دست کسانی ریخت که مدعی بودند تحریم‌ها تنها دولت ایران را نشانه گرفته است؛ قطع صادرات دارو و مواد غذایی از سمت کشور کره جنوبی که دلیل آن مسائل و مشکلات تبادل مالی مطرح شد، نشان داد تحریم‌ها نه فقط دولت، بلکه ملت ایران را نیز هدف گرفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پس از دو ماه هنوز بانک‌های کره‌ای در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده‌اند و همچنان واردات دارو از این کشور به ایران با مشکل مواجه است. «پویا فیروزی» دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره در این زمینه  گفت: باتوجه به تعطیلات آخر سال میلادی، قرار است اواخر ماه دسامبر یا اوایل ژانویه مشخص شود که روند مبادلات بانکی ایران و بانک‌های کره به چه صورت خواهد بود. با این حال هنوز بانک‌های کره ای نتیجه‌ای به ما اعلام نکرده‌اند که بدانیم مذاکرات در چه وضعیتی است.

وی ادامه داد: منتظر دریافت پاسخ بانک‌های کره‌ای هستیم تا کار را زودتر آغاز کنیم و اگر مشکلی وجود داشت، راه حلی برای آن پیدا کنیم. 

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با تاکید بر اینکه دارو و غذا در اولویت اول هستند، افزود: از نظر ما همه کالاها باید قابل مبادله باشد اما به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا و مشکلات بانکی، برای تجارت بسیاری از کالاهای دیگر که ربطی به تحریم ندارند نیز مشکل بوجود آمده است.

فیروزی بیان کرد که فهرست این کالاها و کدهایشان برای حل مشکل به طرف کره‌ای اعلام شده است.

وی درباره حجم روابط تجاری بین ایران و کره گفت: مبادلات تجاری این دو کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و روابط بانکی کاهشی بوده و بعد از اتفاق اخیر تاحدودی متوقف شده است؛ تا زمانی که این مشکل حل نشود نیز امکان مبادله تجای وجود ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 دارو واردات دارو تحریم دارو قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها