Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تامین سلامت غذایی شهروندان در خصوص نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی به مناسبت شب یلدا از تاریخ ۲۳ لغایت ۳۰ آذر ماه سال جاری طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با بهره گیری از تمامی نیرو‌های کارشناس و خُبره خود در سراسر استان اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این طرح که در ۲ نوبت و ساعات اداری و غیر اداری و همچنین روز‌های تعطیل انجام می‌گیرد تعداد ۹۳ اکیپ روز در نوبت صبح و تعداد ۸۸ اکیپ روز در نوبت بعدازظهر از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و مراکز تهیه غذای آماده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی و قطعه بندی استان بازدید به عمل خواهد آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در پایان از مردم شریف استان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد مشکوک در رابطه با فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند نا در کوتاه‌ترین زمان بررسی و پیگیری شود.

گفتنی است ستاد اداره کل دامپزشکی استان نیز با تعداد ۵ اکیپ عملیاتی متشکل از ۲۵ نفر از کارشناسان ستادی جهت بازدید از وضعیت بهداشت عمومی و کمک به شهرستان‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب یلدا نظارت بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حامد گنجعلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.
وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است .

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا