Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@23:31:41 GMT

اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۴۳۹

اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم

گروه فعالیت های قرآنی _ حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم و نیازی به تبلیغات، رادیو، تلویزیون نیست.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز شنبه 23 آذر در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان روستائیان و عشایر کشور که امروز به میزبانی شهر منتطران دزفول برگزار شد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم کار فرهنگی انجام دهیم نیازی به برگزاری این گونه جشنواره ها و مراسم و هزینه های زیاد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین که بتوانیم آیات قرآن را به زبان ساده به مخاطب انتقال دهیم، اثرگذاری بالایی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اینکه گفته می شود، امام عصر(ع) سیصد و سیزده یار دارد به این معنا است که کارها و امور با این تعداد مدیر پیش می رود و نیازی به این همه مدیر و پست در ادارات مختلف وجود ندارد.
 
قرائتی در ادامه به بیان مصادیق بندگان صالح خدا پرداخت و گفت: ما در نماز به بندگان صالح خدا سلام می فرستیم، اولین سلام ما به یاران حضرت مهدی(ع) است چرا که در قرآن آمده بندگان صالح حکومت آخر الزمان را خواهند داشت. گروه دیگر که این سلام شامل حال آنها می شود، کسانی هستند که دشمن را عصبانی و غضبناک می کنند.

این مفسر قرآن ادامه داد: موشک ها، پهپادها و اختراعات جوانان، ورزشکاری که با اسرائیلی ها مسابقه نمی دهد و هر حرکتی که خشم دشمن را به دنبال داشته باشد، مصداق عمل صالح است، اما امتی که تاجرش رباخوار و عوام آن ترسو باشد و دانشمندش قانون را عوض کند مورد غضب خدا قرار می گیرد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم و نیازی به تبلیغات، رادیو، تلویریون، و جشنواره و ... نیست. اگر دست ما به قرآن باشد هیچ گاه دچار افسوس نمی شویم.
 
قرائتی در ادامه مسئولان فرهنگی و مجریان این جشنواره را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسئولان این برنامه کار خود را به نحوی پیش برند که مخاطبان آنها جوانان باشند. باید به سراغ نسل نو رفته و آنها را دریابند.
 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی مدهامتان روستایی حجت الاسلام قرائتی دزفول قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 6098298

دیگر خبرها

  • جوان‌گرایی نباید تبدیل به مسابقه قدرت‌طلبی جوانان شود
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • (تصاویر) جشنواره نوازش مارهای زنده!
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج