Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرفتگی عروق و شریان‌های قلب و مغز را می‌توان از رایج‌ترین اختلال‌هایی دانست که سلامت افراد را به خطر می‌اندازند. اما این موضوع اغلب با نشانه‌هایی همراه می‌شود و ناگهانی رخ نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، گاهی می‌توان از طریق برخی از نشانه‌ها به احتمال بروز برخی بیماری‌ها پی برد. نشانه‌های زیر نیز با گرفتگی شریان‌ها مرتبط است:

درد پا هنگام راه رفتن

این موضوع که پاها بدون دلیل خاصی در هنگام راه رفتن درد بگیرد موضوعی رایج نیست بنابراین بخشی از این مشکل می‌تواند به گرفتگی شریان‌های پا مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع آترواسکلروز می‌تواند شریان‌های پا، به ویژه در افراد سیگاری را مسدود کند. این علائم نیاز به ارزیابی بدون تأخیر دارد. پزشک شما پالس‌های موجود در پاهای شما را معاینه می‌کند و اندازه گیری‌های ساده فشار خون پا و جریان خون را انجام می‌دهد تا تشخیص گردش خون ضعیف را تأیید کند. بسیار مهم است که بیماری‌های قلبی هر چه سریعتر تشخیص داده شود، زیرا بسیاری از رژیم‌های غذایی و درمانی وجود دارد که می‌تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند. معمولا به افرادی با این علامت‌ها توصیه می‌شود که بیشتر غذاهای گیاهی و کمتر محصولات حیوانی مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:

شروط تعطیلی مدارس به خاطر بیماری آنفلوانزا چیست؟

گرفتگی فک

این علامت یعنی گرفتگی فک بیشتر در خانم‌ها رخ می‌دهد، اما مردان نیز باید از آن آگاه باشند. طبق گفته دانشکده پزشکی هاروارد، درد فک و گردن علائم شایع آنژین است، این بیماری نوعی ناراحتی است که از جریان خون ضعیف به بخشی از قلب ناشی می‌شود. درد به این دلیل رخ می‌دهد که عصب واگ (عصب اصلی حامل سیگنال‌های درد از قلب) در تماس مداوم با گردن، فک، سر و بازوی چپ است؛ بنابراین با مشاهده این علامت بهتر است هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید تا دریابید که آیا درد فک شما نتیجه موضوعی خوش خیم است یا خطرناک است و نیاز به کنترل دارد.

درد پایین کمر

کمردرد ممکن است نشانه‌ای ساده از پیری عضلات نباشد. طبق گفته پزشکان، کمر نیز اغلب یکی از نخستین قسمت‌های بدن برای تجمع پلاک است. شما احساس درد خواهید کرد، زیرا کاهش جریان خون در این منطقه می‌تواند دیسک‌هایی که کوسن مهره‌ها را ضعیف می‌کند را تضعیف کند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین سلامت بیماری های قلبی عروقی بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که توسط موندو دپورتیوو اعلام شده، موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد.

او تمرین روز سه‌شنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست.

نورالژی سه‌قلو درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.

موراتا ممکن است برای درمان بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه منتظر نتایج آزمایشات هستند.

اتلتیکو مادرید بدون شک نگران ستاره اسپانیایی خواهد بود اما انتظار دارد با استفاده از مسکن‌ها و ضددردهای موقت، این بازیکن را برای بازی‌های آینده پر اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک