Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@07:25:38 GMT

مأموریت «آنروا» تا سال 2023 تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۰۶۴

مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه جمعه مأموریت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در فلسطین اشغالی را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

اخبار بین‌الملل- به نوشته روزنامه «جروزالم پست» تمدید ماموریت آنروا (که هر سه سال یک‌بار انجام می شود) در جلسه شب گذشته سازمان ملل با ۱۶۹ رای موافق، نُه رای ممتنع و فقط دو رأی مخالفت – که آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند – تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریستین ساندرز» سرپرست آنروا چندی پیش با درخواست از آمریکا برای عمل کردن به تعهدات خود در قبال این سازمان،‌ گفته بود: «من از تمام شرکای خود و اعضای [سازمان ملل] می‌خواهم روی تقویت این آژانس برای تداوم اجرای ماموریت خود، که آوارگان فلسطینی به آن وابسته هستند، تمرکز کنند».

شب گذشته سازمان ملل هفت قطعنامه دیگر هم در حمایت از فلسطینی‌ها صادر کرد که از میان آنها می‌توان به تشکیل کمیته ویژه‌ای جهت «تحقیقات درباره تاثیر عملکردهای اسرائیل بر حقوق انسانی مردم فلسطین و دیگر اعراب در سرزمین‌های اشغالی» اشاره کرد.

آژانس کار و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سازمان ملل، هفتاد سال پیش تاسیس شده و از آن زمان فلسطینی‌هایی را که به دلیل اشغالگری رژیم صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، تحت حمایت خود قرار داده است.

این سازمان از سال گذشته بعد از تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای متوقف کردن پرداخت سالیانه ۳۶۰ میلیون دلار، با مشکلات مالی مواجه شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین شب گذشته  تأکید کرد که تمامی اقدامات اداری و قانون‌گذاری که رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر، از آن با هدف تغییر ماهیت جولان استفاده می‌کند، ملغی و باطل است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل سازمان ملل فلسطین آنروا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، دولت آلمان پس از وقفه سه ماهه، حمایت مالی از نهاد امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی «آنروا» را از سر می گیرد.

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از توقف موقف، حمایت خود از سازمان آنروا (UNRWA) را از سر خواهد گرفت.

وزارت خارجه آلمان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که با ادامه همکاری با آنروا، از نقش حیاتی و در حال حاضر غیرقابل جایگزین این نهاد در ارائه کمک به مردم غزه حمایت می کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است که سایر سازمان های کمک رسانی بین المللی نیز در حال حاضر به ساختارهای عملیاتی آنروا در غزه وابسته هستند.

این اقدام دولت آلمان پس از آن صورت گرفت که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هنوز مدارکی در خصوص دست داشتن کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی ارائه نکرده است.

رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی همکاری ۱۲ کارمند آنروا در حمله ۱۵ مهر حماس شده بود. بسیاری از کشورهای غربی در واکنش به این ادعا، همکاری خود با آنروا را قطع کردند.

کد خبر 6088019

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن