Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد: عملیات ساخت این طرح عمرانی با تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان تا پایان سال ۹۹ پایان یابد.

وی افزود: زمانبندی در نظر گرفته شده برای پایان عملیات اجرایی این طرح ۱۸ ماهه است که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی پور، طرح بند خاکی عشایر میاندشت اسفراین را از طرح‌های مهم سازمان امور عشایر دانست و افزود: با اجرای آن بخش زیادی از علوفه دامی منطقه تامین می شود و بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاوزی و باغ های منطقه هم زیر کشت می رود.

طرح بند خاکی عشایری میاندشت اسفراین با هدف کنترل جریان های سطحی بالا دست، تغذیه آب های زیرزمینی دشت، جلو گیری از تخریب های احتمالی سیلاب ها، استفاده از ظرفیت های آبی و روان آب ها و استفاده از تکنیک های جدید برای فعالیت های بخش کشاورزی اجرا می شود.  

این بند خاکی  در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان اسفراین در منطقه میاندشت این شهرستان واقع است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفرابن در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که ۱۱ درصد جمعیت آن را عشایر کوچ رو تشکیل می دهد.  
 

برچسب‌ها اسفراین اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی آبرسانی سدسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین آبرسانی سدسازی اسفراین آبرسانی سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان

ایسنا/گلستان معاون خدمات شهری شهردار گرگان گفت: شهرداری گرگان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه صرف ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر کرد.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه شهرداری گرگان به منظور نگهداری سگ‌های بلاصاحب بعد از جمع‌آوری اقدام به ساخت پناهگاه می‌کند، اظهار کرد: این پناهگاه در مساحت یک هزار مترمربع و با ظرفیت ۳۰۰ قلاده سگ در حال فعالیت است.

وی جمع‌آوری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، نگهداری، غذادهی و مدیریت را از جمله اقدامات انجام شده در این پناهگاه برشمرد و تصریح کرد:  این ظرفیت پناهگاه ساخته شده برای شهر گرگان کافی است اما متأسفانه شاهد رهاسازی سگ‌های بلاصاحب از شهرها و روستاهای اطراف در شهر گرگان هستیم که این امر مشکلاتی را در تأمین فضا ایجاد می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان با بیان این مطلب که به ازای هر قلاده سگ ۳۵ میلیون ریال هزینه می‌شود، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به منظور جمع‌آوری، واکسیناسیون، تغذیه و نگهداری سگ‌های بلاصاحب و مدیریت مجموعه پناهگاه، بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سالاری با توضیح اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یک هزار و ۹۴۲ قلاده سگ جمع‌آوری و در این مرکز نگهداری شده است، افزود: دامپزشکی، بهداشت و درمان، شهرداری، نیروی انتظامی و مراجع قضایی دستگاه‌هایی هستند که در خصوص سگ‌های ولگرد وظیفه‌مند هستند.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در قبال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و هشدار درباره گزش کودکان توسط سگ‌های ولگرد، دو اقدام مهم برای حل معضل سگ‌های ولگرد است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد