Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری دلیل افزایش قیمت بازار ارز طی روزهای گذشته را تشریح کرد.

بهمن قدمی‌دمابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه دولت وظایف گوناگونی دارد که موجب شده نقش دولت بسیار مهم، گسترده و پررنگ‌تر از هر زمان دیگر احساس شود، بنابراین دولت برای آنکه بتواند وظایف خود را انجام داده و  به اهداف خود دست یابد، باید اقدامات گوناگونی انجام دهد مثلا در حوزه اقتصاد برای آنکه به اهداف اقتصادی دست یابد، مدیریت "انتظارات آتی" افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از واژه انتظارات، پیش‌بینی آحاد جامعه از وضعیت آینده یک کشور در حوزه‌های مختلف و تاثیر آن در اقتصاد است، بنابرین دولت برای آنکه بتواند در حوزه‌های مختلف نقش خود را ایفا کند و به سایر اهداف دست یابد، لازم است انتظارات را مدیریت کند.

قدمی گفت: در حوزه اقتصاد اهمیت مدیریت انتظارات بیش از سایر حوزه‌هاست، مردم برای آنکه ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند تا در آینده دچار خرید با قیمت‌های بالا نشوند، سعی دارند تقاضای خود را افزایش دهند، از طرفی چون در کشور ما دسترسی افراد به سایر حوزه‌های مالی به سهولت بازار ارز، طلا و خودرو نیست، درنتیجه شاهد هجوم تقاضا به سمت این بازارها و به دنبال آن، افزایش قیمت در این بازارها هستیم.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: افزایش قیمت در این بازارها ناشی از شوک‌های اقتصادی است، به این معنا که افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت در سایر حوزه‌ها می‌شود و اگر در آینده شوک‌هایی از این قبیل ادامه یابد، روند افزایشی مجددا شکل خواهد گرفت، در غیر این صورت انتظار بازگشت آرامش نسبی در بازار دور از انتظار نیست، گرچه آرامش به معنای کاهش قیمت بسیار و برگشت به حالت قبل نخواهد بود.

وی بیان کرد: اگر دولت بخواهد نوسانات را مهار کند و از التهاب این بازارها بکاهد، باید بتواند تدابیری بیندیشد که در مرحله اول انتظارات را مدیریت کند، یعنی به گونه‌ای عمل کند که این اطمینان را به مردم بدهد که قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: امید است دولتمردان در تصمیمات خود بیشتر و بهتر از نظر کارشناسان اقتصادی بهره ببرند تا بتوان کشور و ملت را از  نبرد اقتصادی پیروز و سربلند به مقصد برسانیم، چراکه در شرایط فعلی، کشور بیش از هرزمان به همدلی و اتحاد نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایسنا اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد