Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در مصاحبه با رادیو گفت و گو در پاسخ به این سوال که کدام بانک ها در حوزه واگذاری اموال مازاد پیشتاز هستند گفت: همه اموال مازاد بانک ها و حداقل ۱۳ بانک دولتی و خصوصی شده، به کرات به مزایده گذاشته شده اند که بانک ملت از آبان ماه سال گذشته تا امسال ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از املاک و سهام خود را واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این گفت و گوی رادیویی از مذاکرات متعدد این وزارتخانه با بورس و فراهم شدن زمینه عرضه املاک مازاد بانک ها از طریق بازار فرعی بورس خبرداد و گفت: این کار احتمالاً ظرف یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: تملیک آخرین گزینه بانک هاست. بانک به عنوان وکیل سپرده گذار باید بهترین بازدهی را در قانون عملیات بانکداری بدون ربا و سایر مقررات موضوعه، کسب کند و به مشتری بپردازد. حال اگر اموال بلوکه شود و به بانگ برنگردد گردش مالی بانک خدشه دار خواهد شد لذا واگذاری اموال به نفع بانک خواهد بود.
این مقام مسوول در وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال که کدام بانک ها در حوزه واگذاری اموال مازاد پیشتاز هستند گفت: همه اموال مازاد بانک ها و حداقل ۱۳ بانک دولتی و خصوصی شده، به کرات به مزایده گذاشته شده اند. اما بانک ملت از آبان ماه سال گذشته تا امسال ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از املاک و سهام خود را واگذار کرده است، بانک ملی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بانک صادرات دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۹۰۰ میلیارد تومان، بانک سپه ۹۰۰ میلیارد تومان، بانک مسکن ۷۰۰ میلیارد تومان و بانک رفاه هم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اموال مازاد خود را به فروش رسانده اند.

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک اقتصاد بیمه رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیداحسان خاندوزی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی درباره حق پخش تلویزیونی بازی های پرسپولیس و استقلال افزود: امیداریم این موضوع و مواردی که می‌تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود را به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون‌ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

وی اظهار کرد: یادمان است که در موضوع انتقال استقلال و پرسپولیس به دولت چه گفتند. بعضا عنوان می شد که "از این حرف ها گوشمان پر است و بسیار ابلاغ شده اما دولت ها در ایران چنین اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند". اما امروز شاهدیم که امروز با یک همت و همدلی جمعی بین تمام ارکان و خانواده ورزش کشور شاهد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم.

خاندوزی افزود: امروز بحمدالله در حوزه دو باشگاه پرطرفدار و مردمی، یکی از پروژه های ناتمام دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک

وزیر امور اقتصادی با بیان اینکه ما نسبت به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: در اسفند ۱۴۰۰ یعنی شش ماهه اول شروع به کار دولت گام اول یعنی موضوع افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال و خصوصی سازی آنها و واگذاری ۱۰ درصد سهام آنها به مردم صورت گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: جای مجموعه های بزرگ کشور در بازار سرمایه خالی است که مقدمات حضور آنها را فراهم می کنیم. با وزارت نفت مذاکره می کنیم که پالایشگاه بزرگ خلیج فارس را وارد بورس کنیم. با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم که پروژه های جذاب معدنی کشور را به مشارکت مردمی و تامین مالی جمعی مردمی، فراخوان کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری باید بر اساس اهلیت و تخصص باشد، گفت: در دولت سیزدهم واگذاری های چندان زیادی نداشتیم. شاید یکی از موارد مهم آن واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس بود که به یک مجموعه تخصصی واگذار شد. نگاه ما بلندمدت است که دوباره این واگذاری ها برگردد. یعنی متقاضیان کسانی باشند که کار حرفه ای را خوب انجام دهند.

وزیر اقتصاد درباره حق پخش تلویزیونی سرخابی ها گفت: امیداریم این موضوع و مواردی که می تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

به گفته خاندوزی، استفاده از مدیریت های غیردولتی باید تکمیل شود که ما آرام آرام بخش های غیردولتی را برای مدیریت بنگاه های اقتصادی داشته باشیم.

کد خبر 846924 برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی سازمان خصوصی سازی ویژه ورزشی احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد اقتصاد دولت سیزدهم وزارت نفت باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار