Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رییس حوزه هنری یزد گفت: تمام مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی باید با رویکرد «گام دوم انقلاب» و محوریت جوانان اجرا شود.

«محمدصادق کوچک‌زاده» صبح امروز یکشنبه 24 آذرماه در جریان دیدار با حجت الاسلام «محمد فخرالدینی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش دو نهاد حوزه هنری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: مبنای حرکت و فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها از جمله فرهنگی، هنری و اجتماعی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در نشست‌های اندیشه‌ورزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله دیدگاه صاحب‌نظران، نخبگان و دانشگاهیان، تلاش کرد تا همه برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی، مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی با رویکرد گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و امیدآفرینی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رییس حوزه هنری استان یزد با بیان این‌که در مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی باید از ظرفیت‌های مردمی کمتر شناخته شده استفاده شود، گفت: در برنامه‌ها و مناسبت‌ها باید کارها را به نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان سپرد.

کوچک‌زاده همچنین آمادگی حوزه هنری و هنرمندان مرتبط را برای مشارکت هر چه بیشتر در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف در استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام «محمد فخرالدینی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم با بیان این‌که کار باید برای رضای خدا و در جهت تبیین معارف الهی باشد، گفت: اگر به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسائل و آسیب‌های اجتماعی از دریچه هنر پرداخته شود، تأثیر بسیار زیادی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مؤثر حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، حضور پررنگ‌تر این نهاد در کمیته‌های ستاد بزرگداشت 9 دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) در استان را خواستار شد.

فخرالدینی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت پاسداشت دهمین سال حماسه 9 دی‌ در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این حماسه ماندگار پیش بینی شده است.

این مسئول برحضور گسترده اقشار مختلف مردم بویژه هنرمندان در این مراسم که دوشنبه 9 دی‌ماه 98 در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود، تأکید کرد و با بیان این‌که تأثیر یک اثر هنری مانند؛ فیلم، عکس، شعر و پوستر شاید بیشتر از چندین منبر باشد، اظهار کرد: با یک اثر هنری می‌توان از بروز برخی مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی گفت:‌ باید با استفاده از نبوغ و ظرفیت استعدادهای فرهنگی و هنری در راستای تبیین جایگاه حق و ولایت در جامعه گام برداریم و اقداماتی مؤثر و متناسب با شرایط امروز انجام دهیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان با بیان این‌که این انقلاب ثمره خون شهداست و خودشان نیز از آن محافظت می‌کنند، بر ثبت و ضبط خاطرات مرتبط با شهدا و انتقال آن به نسل امروز تأکید کرد.

لزوم شناخت شهدای استان بویژه شهیدمحراب آیت الله صدوقی(ره) به جوانان و نوجوانان، ضرورت شناساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل امروز، لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی هنری در زمینه‌های مختلف، تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با زبان هنر و جذب مخاطب برای مناسبت‌ها با نوآوری و شیوه‌های هنری جذاب از دیگر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری يزد حوزه هنري گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با آغاز هفته مقام معلم زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان فیروزه نواخته شد.

این مراسم با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین  با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس منطقه کدکن

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، زنگ «سپاس معلم» با حضور جمعی از اعضای شورای اداری بخش کدکن به صورت متمرکز در دبستان دخترانه ام البنین (س) شهر کدکن نواخته شد.

در این مراسم از معلمان شاغل در این آموزشگاه با اهدای شاخه گل توسط دانش آموزان تجلیل به عمل آمد.

تکریم قرآن آموزان مرکز دارالقرآن خاتم النبیین بردسکن از مسئولان ستادی آموزش و پرورش

به همت مدیریت مرکز دارالقرآن خاتم النبیین شهرستان بردسکن قرآن آموزان این مرکز ضمن اجرای سرود در محوطه مدیریت آموزش و پرورش با اهدای شاخه‌های گل از مسولان حوزه ستادی آموزش و پرورش شهرستان بردسکن تجلیل کردند.

برگزارس مراسم بزرگداشت مقام معلم در ششتمد

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، آیین بزرگداشت مقام معلم در روز ۱۲ اردیبهشت با حضور فرماندار، مسوولان نهاد‌های اداری روحانیون، نیرو‌های نظامی و انتظامی و فرهنگیان برگزار شد.  

خداداد فروزنده مدیرآموزش و پرورش ششتمد در این مراسم با تبریک گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: قدردان حضور مسئولان و مدیران نهاد‌های اداری شهرستان برای تکریم معلمان هستیم.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سرود دانش‌آموزی  برخی از برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شهرستان ششتمد بود.

زنگ سپاس معلم در ۲۰۰ آموزشگاه شهرستان بردسکن نواخته شد

همزمان با اولین روز هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی با حضور فرماندار بردسکن و اعضای شورای اداری با حضور در دبیرستان دخترانه شهید مطهری زنگ سپاس معلم و در ۲۰۰ آموزشگاه دیگر سطح شهرستان بردسکن زنگ سپاس معلم با حضور بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی و مدیران مدارس به صدا درآمد.

اعزام ۱۰۰ تیم تکریم از معلمان به مدارس شهرستان بردسکن

همچنین همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۰۰ تیم تکریم متشکل از مدیران ادارات، پیشکسوتان فرهنگی، انجمن اولیای مدارس، دهیاران و شورا‌های اسلامی برای عرض تبریک به معلمان با اهدای شاخه‌های گل و شیرینی به ۲۰۰ مدرسه این شهرستان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز