Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:51:00 GMT

آغاز احداث خط متروی اصفهان - شاهین شهر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۸۲۳

آغاز احداث خط متروی اصفهان - شاهین شهر

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اخذ مصوبه ای از شورای عالی فنی و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث مترو شاهین شهر از انتهای خط شماره یک مترو اصفهان  اظهار داشت: مسیر مورد نظر جهت عبور مترو شاهین شهر  آزادسازی شده است و شهرداری شاهین شهر بدون نیاز به آزادسازی می تواند زیرساخت های احداث مترو شاهین شهر - اصفهان را از میدان استقلال آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقشه های فاز یک و دو احداث مترو  شاهین شهر-اصفهان  آماده شده است و تا یک ماه آینده برای تعیین سرمایه گذار آماده برگزاری مناقصه است تا عملیات زیرساخت آن با همکاری شهرداری شاهین شهر اجرایی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان با براورد زمانی هجده ماهه برای اتمام فاز اول مترو شاهین شهر -اصفهان تصریح کرد: در آینده نزدیک فاز اول این پروژه از محل اعتبارات شهرداری که شامل مرحله زیرسازی است اجرایی می شود و مراحل بعدی این پروژه هم شامل ریل گذاری و خرید واگن  با برگزاری مناقصه و جذب سرمایه گذار و از  تبصره های تشویقی بودجه ۹۹ تامین خواهد شد.

وی با اعلام این که مقدمات کار برای احداث مترو اصفهان -نجف آباد هم فراهم شده است، گفت: مترو شاهین شهر اصفهان یکی از خطوط مهم ریلی استان اصفهان است؛ از آنجا که روزانه سفرهای پرشماری بین دو شهر اصفهان و شاهین شهر صورت می گیرد احداث این مترو می تواند سفر ایمن، ارزان و سریع برای ساکنان شاهین شهر را به همراه داشته باشد و از تصادفات جاده ای که منجر به فوت و جرح می شود جلوگیری شود. 

گفتنی است ایجاد خط مترو از شاهین شهر به اصفهان و پیوستن این خط به مترو اصفهان از جمله برنامه های مهم سیستم حمل و نقل استان اصفهان است که از سال ۱۳۹۳ تاکنون به علت مسائلی نظیر کمبود اعتبارات و مشکلات آزادسازی محقق نشده بود.

کد خبر 4797726

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو شاهین شهر اصفهان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۱۵ نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه تصادف مینی بوس با لیفان ساعت ۲۲و ۳۸ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در اتوبان آزادگان روبه روی شهرک گلدیس شاهین شهر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ۵ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه اعزام شد.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره مصدومیت ۱۵ نفر شامل ۷ نفر مرد و ۸ نفر خانم در این حادثه ابراز کرد: مصدومان به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

کد خبر 6095526

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • تصادف خونین مینی‌بوس در شاهین‌شهر با ۱۵ مصدوم
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • مصدومیت ۱۵ نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود