Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس فیلم داستانی "زندگی از نگاه او" در قالب سینمای هنر و تجربه با تهیه کنندگی مشترک محمد جاوید و لیلا اشرفی دو بازیگر جوان شیرازی تئاتر مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند و قرار است اوایل سال ۹۹ اکران شود.

محمد جاوید کارگردان فیلم داستانی "زندگی از نگاه او" یکشنبه ۲۴ آذر در جمع خبرنگاران گفت: این فیلم یک درام اجتماعی و تلفیقی از آسیب‌های اجتماعی متفاوت و با شخصیت‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این فیلم مشکلات اجتماعی شخصیت‌های داستان را به انزوا می‌کشاند، افزود: در این درام اجتماعی بخشی از مشکلات کودکان کار، بیماران اوتیسم، قطع‌ نخاعی‌ها و نابینایان به تصویر کشیده شده است.

این کارگردان جوان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه کودکان کار و آسیب‎‌هایی است که آنان در جامعه روبرو هستند، بیان کرد: این موضوع متاسفانه روز به روز در حال افزایش است که به شکل ویژه‌ای در فیلم داستانی " زندگی از نگاه او"  به این موضوع پرداخته شده است.

جاوید خاطرنشان کرد: این فیلم یک شخصیت محوری تحت عنوان ناجی دارد که در تلاش برای بازگرداندن آنها به زندگی و ایجاد امید است.در  در این فیلم فضاهای مختلف از شهر شیراز که در آن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیشتری وجود دارد نیز به تصویر کشیده شده که به نوعی این موضوع به مستندسازی و نزدیکی به واقعیت فیلم کمک کرده است. 

او با بیان اینکه بازیگران این فیلم بومی استان فارس و از هنرمندان برجسته تئاتر هستند، عنوان کرد: سلمان فرخنده، امیر حسین نعمتی، سیامک صفری نژاد، لیلا اشرفی، ثنا فرهادی، سولماز محمدی، الهام حاجی‌محمدی، سام بختیاری‌زاده، مرسانا تهام، آرش حسن‌زاده، هیلدا زارع،سام رحمانی، مریم جانی، حمید بینا، آریا اسماعیلی، رونیکا ملکی، النا شریف‌فرد، بهاره ممل‌پور و نازنین عطایی به ایفای نقش در این فیلم پرداخته‌اند.

جاوید زمان این فیلم را ۸۵ دقیقه اعلام و با یادآوری اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مجوز تولید آن را اعطا کرده است، اضافه کرد: این فیلم قرار است پس از شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی، ابتدای سال آینده به اکران عمومی برسد.

او با بیان اینکه سینما در شیراز مخاطب دارد اما کار سینمایی ساخته نمی‌شود، گفت: سینمای ایران درگیر چهره‌هاست.

جاوید با قدردانی از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، بهزیستی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان حامیان این فیلم، تاکید کرد: امروز نیروهای جوان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستند که امیدواریم این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این کارگردان جوان که سابقه کارگردانی در فیلم سینمایی "شب قمردر عقرب" را نیز در کارنامه خود دارد، گفت: تهیه فیلم سینمایی بیست و هفت سال خیال که موضوع آن اجتماعی است را در برنامه دارم.

لیلا اشرفی تهیه کننده این فیلم داستانی نیز گفت: فیلم "زندگی از نگاه او" در مدت بیش از سه ماه در شهر شیراز با حضور پررنگ هنرمندان جوان تئاتر ضبط و تولید شده است و همه امیدواریم در کاهش معضلات اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشد.

اشرفی که چند سالی استٰ فعالیت هنری را آغاز و تاکنون تهیه کنندگی و سرمایه‌گذاری در هشت فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند ۹۰ دقیقه‌ای را تجربه کرده است، افزود: در صورت صدور مجوز، تولید ۲ مستند و یک تله فیلم را در برنامه دارم.

این تهیه کننده جوان با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دیگر نهادهای حامی فعالیت‌های هنری خصوصا در حوزه فیلم و سینما، گفت: حمایت از نوجوانان و جوانان هنردوست یکی از اولویت‌هایمان در تولید فیلم‌های مختلف است و درخواست همکاری بیشتر مسئولان متولی را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر شيراز سينما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است