Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@13:53:00 GMT

احساس «خستگی بدن» نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۲۴۰

احساس «خستگی بدن» نشانه چیست؟

کمبود آهن در بدن با علائم شناخته شده‌ای همچون احساس خستگی، ضعف، رنگ پریدگی، اضطراب و سردی پا‌ها و دست‌ها همراه است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمبود آهن ممکن است با میل به مصرف مواد و ترکیب‌های غیر معمولی همچون میل به خوردن خاک همراه باشد. از طرف دیگر انباشت میزان بیشتر از نیاز از آهن مورد نیاز در بدن موجب درد مفاصل و تغییر در رنگ پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آهن از مواد مغذی حائز اهمیت برای سلامت است، زیرا به پروتئین هموگلوبین چسبیده و به انتقال گلبول‌های قرمز از ریه‌ها به بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند. فرایند سوخت و ساز آهن متفاوت است، زیرا بدن این ماده مغذی را بدون از بین بردن آن مجدد مورد استفاده و بازیافت قرار می‌دهد به همین دلیل وجود آهن مازاد در بدن می‌تواند نگران کننده باشد.

انباشت آهن در خون است به همین دلیل افرادی همچون مبتلایان به سرطان که اغلب خون دریافت می‌کنند بیشتر در معرض تجمع این ماده مغذی در بدن هستند. درحالیکه آهن ماده ضروری برای سلامتی است، اما انباشت میزان زیادی از آن خطرناک است و به کبد، قلب و ارگان‌های دیگر آسیب می‌رساند.

سایت مدیکال‌دیلی در مطلبی به میزان آهن مورد نیاز روزانه بدن بر اساس جنسیت و سن اشاره کرده که به این ترتیب است:

نوزادان تا شش ماهگی-۰.۲۷ میلی‌گرم

هفت تا ۱۲ ماهگی- ۱۱ میلی‌گرم

یک تا سه سالگی- هفت میلی گرم

چهار تا هشت سالگی- ۱۰ میلی‌گرم

۹ تا ۱۳ سالگی- هشت میلی‌گرم

مردان بزرگسال- ۱۸ میلی‌گرم

زنان بزرگسال- ۱۸ میلی‌گرم

زنان باردار- ۲۷ میلی‌گرم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آهن سلامت هموگلوبین پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود