Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استقلال و پرسپولیس با وجود تمام حواشی، نتایج خوبی را کسب کردند و هر دو تیم مدعی جدی قهرمانی در این فصل هستند.
به گزارش آریا، استقلال در شرایطی روز گذشته موفق شد با پیروزی برابر شاهین صدرجدول را حفظ کند که شاید برای اولین بار در تاریخ یک باشگاه در ایران این تیم نه سرمربی داشت، نه مدیرعامل و نه سرپرست! در این بین حتما بازیکنان استقلال در طول هفته مشکلات زیادی را تحمل کرده اند اما نبود استراماچونی شاید تنها کمکی که به این تیم کرد، اتحاد و یکدلی بین بازیکنان بود، جایی که آنها می دانستند قرار نیست اندیشه های سرمربی، پیروز از زمین خارج شان کند و این بار خودشان هستند که باید پشت هم باشند، ضعف های هم را در زمین پوشش بدهند تا بتوانند تیم شان را به پیروزی برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفی زوج خط حمله استقلال به تنهایی بیشتر از خیلی از تیم های لیگ برتری گلزنی کرده اند. پوشیدن شماره 10 استقلال توسط مهدی قائدی در ابتدا با انتقادهایی همراه بود اما این بازیکن با تغییر رویه در رفتار حرفه ای و زندگی شخصی اش حالا به جایی رسیده که موثرترین بازیکن لیگ نوزدهم  در نیم فصل اول محسوب می شود. اما درخشش مهدی قائدی در بازی برابر تیم همشهری خود هم ادامه داشت، جایی که او با یک ضربه روی پای دقیق توانست گل دوم استقلال را بزند و با یک پاس بی نقص به دیاباته زمینه گل چهارم این تیم را فراهم کرد.
قائدی شاید تنها بازیکنی در تاریخ لیگ برتر باشد  که هم با 8 گل زده آقای لیگ است و هم با 5 پاس گل در صدرجدول پاسورهای لیگ قرار دارد و او از این نظر توانسته شرایط ویژه ای را در این فصل تجربه کند. البته در مورد درخشش قائدی ذکر یک نکته ضروری است، هماهنگی فوق العاده اش با شیخ دیاباته و البته نقش مهم این بازیکن اهل کشور مالی در درخشش های او، جایی که در بسیاری از مواقع یارگیری مدافعان حریف روی دیاباته باعث می شود مهدی قائدی آزاد شود و بتواند با تکنیک ناب خود دروازه حریفان را باز کند. هرچه که هست در 15 بازی که از لیگ برتر گذشته قائدی و دیاباته روی هم 15 گل زده اند، یعنی همین دو بازیکن به تنهایی از تیم هایی مثل شهرخودرو، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان که هم اکنون جزو بالانشینان لیگ هستند بیشتر گل زده اند تا مشخص شود این دو نفر چه نقش کلیدی در موفقیت های این فصل تیم شان داشته اند.
اما پرسپولیس نیز به شرایط ایده آلی دست پیدا کرده است. حالا کالدرون شناخت خوبی از بازیکنانش پیدا کرده و نشان داده می تواند سرخپوشان را به چهارمین قهرمانی پیاپی برساند.  بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب سرخپوشان همانند سه دیدار قبلی با کلین شیت برای شاگردان گابریل کالدرون همراه بود. شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی که طی دو فصل اخیر به بالاترین حد هماهنگی رسیده‌اند و نمایش این دو بازیکن در کنار یکدیگر توانسته این تیم را به نتایج مناسبی برساند، بار دیگر با حضور توام در کنار هم با کلین شیت برای این تیم همراه شد.
سیدجلال حسینی که طی سه دیدار مقابل نفت آبادان، فولاد خوزستان و ذوب آهن با حضور در ترکیب پرسپولیس توانسته بود نقش مهمی در کسب پیروزی و کلین شیت برای این تیم به جا بگذارد، در تصمیمی عجیب از سوی کالدرون در جدال مقابل گل گهر سیرجان نیمکت نشین شد تا آنها بار دیگر با دریافت گل بازی را به پایان برسانند. سرمربی آرژانتینی برای دیدار مقابل سایپا بار دیگر سیدجلال حسینی را به ترکیب اصلی بازگرداند و او موفق شد در کنار شجاع خلیل زاده نمایش مناسبی برابر شاگردان ابراهیم صادقی به جا بگذارد و در نهایت با کلین شیت و پیروزی دو گله بازی را به پایان رساندند.
اما بی شک دیگر ستاره این روزهای پرسپولیس، رادوشویچ است. دروازه بانی که حتی تا مرز جدایی از پرسپولیس نیز پیش رفت اما حالا باانگیزه ای بالا از دروازه سرخپوشان دفاع می کند. رادوشوویچ اما در چهارمین حضور خود در ترکیب اصلی بار دیگر مطمئن نشان داد و روی تک حملات حریف در قامت یک نجات دهنده بزرگ ظاهر شد؛ همانند اتفاقی که از او در آخرین دیداری که مقابل ذوب آهن دیده بودیم تا اکنون با 4 بازی و چهار کلین شیت و چهار پیروزی، سهم بزرگی در حضور پرسپولیس در صدر جدول داشته باشد. گلر کروات اما حتی تصور چنین آماری را تا به اینجای فصل هم نمی‌کرد؛ چرا که در روزهای آماده سازی تیم توسط گابریل کالدرون شایعات زیادی حول او مطرح شده بود و حتی تا یک قدمی کنار گذاشته شدن از لیست تیم نیز پیش رفت و ناگهان بازگشت.
رادوشوویچ چهارمین فصل حضورش در پرسپولیس را با حضور در اولین بازی این تیم مقابل پارس جنوبی و دستیابی به اولین پیروزی و اولین کلین شیت به پایان رساند. او در هفته بعد از آن نیز جای ثابتی در ترکیب اصلی به دست آورد و در جریان پیروزی تک گله تیمش مقابل نفت آبادان باز هم با نمایش دیدنی و چند سیو نجات بخش سهم خوبی در پیروزی داشته باشد. گلر شماره 44 پرسپولیس اما با بدشانسی در تیمی حضور دارد که شماره یک آن دروازه‌بانی بی رقیب حتی در سطح آسیا است که برای رقابت بر سر عنوان مرد سال آسیا نامزد دو فصل اخیر بوده وگرنه با این عملکرد هرگز کسی نمی‌توانست تصور نیمکت نشینی او در هفته سوم را داشته باشد. رادو اما به نیمکت دوخته شد تا بار دیگر شانس دوباره‌ای برای خود بجوید و اعلام کنفدراسیون آسیا برای قرار گرفتن نام علیرضا بیرانوند در جمع سه کاندیدای مرد سال آسیا و حضور او در هنگ کنگ، بار دیگر او را به ترکیب اصلی رساند تا این بار در جدال حساس مقابل ذوب آهن در جمع 11 نفر اصلی قرار گیرد.
اوج عملکرد بوژیدار هم در این بازی رقم خورد تا برخلاف تصورات بعد از مدت‌ها نیمکت نشینی همچنان با انگیزه و سرحال مانع از کمرنگ شدن امیدهای تیمش برای پیروزی شود. بوژیدار در اصفهان مرد شماره یک پرسپولیس بود و بارها با واکنش‌های خود تیمش را در مسیر پیروزی و کلین شیت حفظ کرد و بی جهت نبود که در پایان بازی با حضور روی تابلوهای تبلیغاتی و کوبیدن مشت بر سینه‌اش فریاد می‌زد تا شاید بیشتر از یک گلر ذخیره دیده شود. با نمایش بی نقص بوژیدار در اصفهان، او در هفته گذشته مقابل گل گهر سیرجان بار دیگر به نیمکت زنجیر شد و شاید اگر حوادث آخر بازی و گلی که روی اتفاق علیرضا بیرانوند دریافت نکرد و در رختکن به آن معترض شد نبود، بار دیگر باید نیمکت نشینی را تجربه می‌کرد اما کالدرون در ادامه دیسیپلین خاص خود، تصمیم گرفت تا بوژیدار را پیشاپیش دیگر بازیکنان به عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی به میدان بفرستد. بازگشت بوژیدار با همان شماره 44 معروف و جالب توجهش و انرژی فوق العاده‌ای که بعد از هر واکنش از خود نشان می‌داد باعث شد تا یک کلین شیت دیگر به نام او ثبت شود. او خصوصا روی ضربه سر عجیب آرمان رمضانی بالاتر از مدافعان پرسپولیس، با رفلکسی دیدنی یکی از واکنش‌های ویژه این هفته را به نام ثبت خود کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیاباته قائدی رادوشویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!

به گزارش "ورزش سه"، اینتر میامی شب گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال آمریکا روبه‌روی نیویورک رد بولز به میدان رفت و موفق شد با درخشش مسی و لوئیس سوارز با نتیجه پرگل 2-6 برابر این تیم به پیروزی برسد.

مسی ستاره بی‌چون و چرای تیمش در این بازی بود و موفق شد علاوه بر تک گلی که برای آنها به ثمر رساند، پنج پاس گل هم برای دیگر هم تیمی‌هایش ارسال کند تا نقش بسیار مهمی را در کسب این پیروزی ارزشمند ایفا کرده باشد.

به این ترتیب این ستاره آرژانتینی توانست رکورد بسیار جذاب و خاصی را در این بازی به نام خودش به ثبت برساند. او حالا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که توانسته است از تاثیرگذاری روی ۱۲۰۰ گل در طول دوران فوتبالش عبور کند.

این بازیکن تا به حال در ۱۰۵۸ دیدار در سطح ملی و باشگاهی به میدان رفته است و رکورد دست نیافتنی ۸۳۳ گل و ۳۷۲ پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است که آماری باورنکردنی و شاید دست نیافتنی به نظر می‌رسد و بعید است که بازیکنی بتواند به زودی این رکورد را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • سلطانی: استقلال خوب است اما پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • یوسفی: پرسپولیس مقابل نساجی لیاقت پیروزی نداشت/تیم اوسمار باید کاملا به نتایج استقلال بی توجه باشد
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط!
  • استفانو پیولی: اعتراض هواداران؟ آنها حامی ما هستند اما عملکرد میلان قابل قبول بود
  • پرسپولیس ۵ بازی با نساجی، ۵ برد و ۱۵ گل زده
  • پرسپولیس 5 بازی با نساجی، 5 برد و 15 گل زده
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • آمار خیره‌کننده مسی در سال ۲۰۲۴