Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:11:17 GMT

رسیدگی مکانیزه به اسنادپزشکی در 14 بیمارستان همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۶۱۵

رسیدگی مکانیزه به اسنادپزشکی در 14 بیمارستان همدان

ایسنا/همدان مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تأکید براینکه سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) باید در استان استقرار پیدا کند، گفت: از 15 بیمارستان دولتی دانشگاهی استان همدان، 14 بیمارستان رسیدگی مکانیزه به اسناد پزشکی دارند.

دکتر سعید فرجی با حضور در خبرگزاری ایسنا به مناسبت 20 سالگی این خبرگزاری، اظهار کرد:  درستی و صداقت در انعکاس اخبار از نکات حائز اهمیت در خبرگزاری‌هاست و برخی از اخبار درباره خدمات دستگاه‌ها اگر به واقع منعکس شود باعث خوشحالی و امیدواری مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدوداً جمعیت یک میلیون نفری از استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد:این جمعیت در 5 صندوق کارکنان دولت با 126 هزار نفر، سایر اقشار با 69 هزار نفر، روستائیان با 627 هزار نفر، بیمه ایرانیان  با 10 هزار نفر و صندوق بیمه سلامت همگانی با 165 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

فرجی با اشاره به قانون رفع همپوشانی بیمه‌ای در کشور، یادآور شد: از ابتدای سال 96 این قانون اجرایی شده و به تدریج همپوشانی بیمه‌ای حذف شد و جمعیت صندوق همگانی که تا 280 هزار رسیده بود کاهش یافت.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: امسال آیین نامه پوشش اجباری بیمه سلامت توسط دولت تصویب شد و براساس این آیین نامه هرکسی که از یارانه استفاده کند باید در آزمون وسع شرکت کند و این طرح در 14 آبان 98 کلید خورد و متقاضیان بیمه اجباری سلامت که توان مالی ندارند درخواست آزمون وسع داده و یک ماه بعد نتیجه آزمون وسع داده می‌شود و براساس آن دفترچه رایگان بیمه سلامت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 57 درصد جمعیت استان یعنی چیزی حدود یک میلیون نفر عضو صندوق بیمه همگانی هستند، گفت: تا زمان اعلام نتایج آزمون وسع ریزشی نخواهند داشت و دفترچه بیمه آنها 6 ماهه تمدید خواهد شد.

فرجی درباره متقاضیان بیمه اجباری سلامت در استان همدان، اظهارکرد: در یک ماه گذشته  162 نفر حق بیمه کامل را پرداخت کرده‌اند و 4100 نفر درخواست آزمون وسع داده‌اند.

وی با اشاره به بیمه 14 هزار نفری مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، افزود: از جمعیت 18 هزار و 500 نفری مددجویان کمیته امداد در استان همدان 14 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه دریافت کرده‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تأکید براینکه استقرار پرونده الکترونیک تا پایان سال 97 باید انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: کار کار بزرگی است و اعتبارات زیادی نیاز دارد که متأسفانه 20 درصد از اعتبارات سازمان بیمه سلامت داده نشده است.

فرجی با بیان اینکه دغدغه پزشکان از الکترونیکی شدن نسخ بحث‌های مالیاتی است، تصریح کرد: الکترونیکی شدن نسخه نویسی ارتباطی به مالیات ندارد ضمن اینکه اداره کل مالیات در فرآیند جداگانه‌ای و با نصب کارتخوان و اتصال آن به سیستم مالیاتی بحث مالیات پزشکان را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه همدان بیشترین تعداد پزشک را در استان دارد و شهر پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی است اما به نسبت این جمعیت تعداد پزشکان متخصصی که نسخه نویسی الکترونیکی دارند کمتر از ملایر است.

وی با بیان اینکه 55 پزشک در استان همدان نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌دهند، یادآور شد: پرداخت هزینه حق‌اطبابت این پزشکان به روز تر از سایر پزشکان انجام می‌شود.

فرجی با اشاره به تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیکی در داروخانه‌ها، افزود: حتی اگر نسخه‌ای به صورت کاغذی نوشته شود در داروخانه‌ها ثبت الکترونیکی می‌شود که این موضوع به روند نسخه نویسی الکترونیکی کمک می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد: فعلاً فشاری برروی پزشکان نیاورده‌ایم و بیشتر سعی شده از طریق تشویق و ترغیب پزشکان، نسخه نویسی الکترونیکی را جا بیندازیم و انتظار ما از شهر بافرهنگی مثل همدان این است که مشارکت و به روز بودن در مسائل الکترونیکی بیشتر شود.

وی درباره رسیگی مکانیزه به اسناد بیمارستانی نیز گفت: این کار نیز کاری سخت و پیچیده بوده است و متأسفانه انتظاری که می‌رفت محقق نشده البته تلاشهای زیادی شده است.امیدواریم نواقص برطرف شود و از ابتدای دی ماه پرونده غیر الکترونیک در استان نداشته باشیم.

فرجی با تأکید براینکه سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) باید در استان استقرار پیدا کند، بیان کرد:  از 15 بیمارستان دولتی دانشگاهی استان همدان، 14 بیمارستان رسیدگی مکانیزه به اسناد پزشکی دارند.

وی یادآور شد:  137 مرکز روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که 126 مرکز مربوط به دانشگاه همدان و11 مرکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد هستند که تیم سلامت در این مراکز حضور دارند تا این رویکرد سلامت نگر را در روستاها آموزش دهند و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع شوند.

فرجی با اشاره به ارجاع الکترونیک، ادامه داد: در ارجاع دستی مشکلاتی وجود داشت اما در ارجاع الکترونیکی خیلی از مشکلات قابل حل است. در حال حاضر پزشک در دفترچه بیماران روستایی ارجاع دستی را انجام می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تأکید بر مزایای استقرار پرونده الکترونیک سلامت، اذعان کرد: در صورتیکه پرونده الکترونیک سلامت به طور کامل استقرار پیدا کند پزشکی که در روستا حضور دارد ارجاع بیماری که به او مراجعه کرده را در سیستم می‌بیند.

وی با بیان اینکه سیسیتم ارجاع بهترین سیستمی است که بیمار با کمترین زمان و کمترین هزینه به تشخیص درست برسد، خاطرشان کرد: ارجاع سیستم علمی و تعریف شده‌ای است تا پزشک عمومی بیمار را در تشخیص دقیق بیماری راهنمایی کند و به پزشک متخصص ارجاع دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نسخه نویسی الکترونیک پرونده الکترونیک سلامت استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.

وی افزود: کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش مؤثری در تأمین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.

ناصحی گفت: بیمه سلامت در درمان، تأمین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیماران تالاسمی که به داروهای تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای داروهای خارجی بهرمند شوند.

کد خبر 6098869 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ