Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:25:23 GMT

شرط اعلام ظرفیت برای بورس خارج

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۶۷۱

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پرونده بورسیه دکتری خارج از کشور بسته نشده است اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره ۲ دکتری اعلام نیاز و بخشی از هزینه را پرداخت کنند ظرفیت اعلام می کنیم.

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی درباره صفر شدن بورسیه دکتری خارج از کشور گفت: الان چند سالی است که اعزام دانشجو به شکل بورسیه را کاهش داده ایم و تقریباً از سال ۹۷ در دفترچه ‌آزمون پیش بینی نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل آن این است که هم تحصیلات تکمیلی ما خیلی رشد کرده و بسیاری از نیازهای ما را تامین کرده است، هم البته مشکلات اعتباری و بودجه ای وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به جای هر دانشجو که به بورس اعزام می شود حداقل می توان ۸ دانشجو را به دوره کوتاه مدت فرصت تحقیقاتی اعزام کرد.

بورسیه دکتری خارج از کشور بسته نشده است

وی یادآورشد: با این حال پرونده آن را نبسته ایم اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره ۲ دکتری در رشته های خاص و رشته های بین رشته ای اعلام نیاز کنند و بخشی از هزینه را خودشان تقبل کنند، ظرفیت اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: سعی کرده ایم آنچه را که می توانیم صرفه‌جویی کنیم را در دوره های شش ماهه مورد نیاز دانشجویان دکتری برای سفر تحقیقاتی به خارج از کشور و یا انجام بخشی از پژوهش خود در داخل دانشگاه های اختصاص دهیم.

اعزام ۴۵۸ دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور در روزهای اخیر

وی ادامه داد: البته سعی کردیم جمعیت دانشجویان استفاده کننده از فرصت تحقیقاتی را افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در روزهای اخیر ۴۵۸ دانشجو دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شدند، ۴۰۷ نفر نیز دوره خود را در داخل کشور سپری می کنند.

توزیع ۲۵۰ سهمیه جدید فرصت تحقیقاتی دکتری

وی ادامه داد: از نزدیک به ۶۰۰ سهمیه ای که در ۶ ماه اول سال بین دانشگاه ها توزیع کردیم، حدود ۲۵۰ سهمیه جدید دوباره به دانشگاه ها اختصاص داده ایم که منتظریم دانشجویان را معرفی کنند و امیدواریم تا پایان سال آنها نیز اعزام شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران محسن پورسیدآقایی پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون شرط اعلام ظرفیت بورس خارج انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران محسن پورسیدآقایی پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ظهر امروز بیش از ۸۸ هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا پایان ۱۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟