Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علم و صنعت ایران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فناوری به امضاء رساندند.

به گزارش ایسنا، به منظور توسعه همکاری‌ها بین دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مجموعه فعال در عرصه تجاری‌سازی فناوری‌های نوین و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان سازمان فعال در عرصه‌های عمران و آبادانی و به کارگیری سرمایه‌های توانمند ایرانی، این دو نهاد تفاهم‌نامه همکاری صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران امضاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه قبول مسئولیت دانشگاه به عنوان بخشی از واحد تحقیق و توسعه قرارگاه و انجام فعالیت مورد توافق، پاسخگویی به نیازهای فنی و مهندسی و قبول مسئولیت در انجام پروژه‌های پژوهشی قرارگاه، آموزش و تامین نیروی انسانی متخصص، مشارکت در زمینه‌ شناسایی نخبگان به منظور استفاده در شرکت‌های دانش‌بنیان و بدنه مشاوره است.

محورهای تخصصی این تفاهم‌نامه نیز حوزه آب، حوزه نیروگاه و تولید انرژی، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و ابنیه شهرسازی و سازه‌های خاص، ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه خدمات مشاوره و مهندسی است.

در ادامه نمایشگاه دانش و فناوری در آمفی‌تئاتر دانشکده مکانیک با حضور جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افتتاح شد.

این نمایشگاه که به مناسبت نودمین سال تاسیس و راه‌اندازی رشته مهندسی ماشین در مدرسه عالی صنعتی و مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده است، از تاریخ ۲۴ الی ۲۷ آذرماه مقارن با بزرگداشت هفته پژوهش در محل دانشگاه برقرار خواهد بود.

محورهای این نمایشگاه از یکسو ارائه‌ توانمندی‌ها، امکانات صنعتی، تولیدی و مدیریتی متخصصان شرکت‌ها و صاحبان صنایع داخلی است که جایگزین واردات هستند و از سوی دیگر فن‌بازاری برای مبادلات فناورانه و دارایی‌های فکری بین عرضه‌کنندگان و توسعه‌دهندگان، کارآفرینان و خریداران فناوری است.

ایجاد ۵ گرایش بین رشته‌ای منحصر به فرد تا پایان سال
اصلاح آیین‌نامه پژوهشی

جبارعلی ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فوق با بیان این‌که در تلاش هستیم با تکیه بر نیروی انسانی اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان بتوانیم برنامه پنج ساله راهبردی دانشگاه را پیش ببریم، اظهار کرد: در این راه توسعه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و نیز ورود آثار و برکات فعالیت‌های پژوهشی به زندگی روزمره مردم را نیز مدنظر قرار خواهیم داد، این در حالی است که بحث اثرات اجتماعی دانشگاه در جامعه نیز مطرح است و چنانچه در این حوزه غفلت کنیم، اثر وجودی دانشگاه‌ها برای مردم ملموس نیست.

وی با اشاره به رتبه بین یک تا چهار دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، تاکید کرد: مقالات آی اس آی برای دانشگاه لازم، اما کافی نیست و بایستی در زندگی روزمره مردم تاثیر داشته باشد.

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: به دنبال حضور پررنگ‌تر فناوری‌ها، اصلاح آیین‌نامه پژوهشی را در دستور کار قرار دادیم که ابلاغ خواهد شد تا سمت و سوی فعالیت‌های پژوهشی را به سمت فعالیت‌های صنعتی و پژوهش‌محور سوق دهد.

ذاکری گفت: به سمت گرایش‌های بین رشته‌ای و نیز گرایش‌های کاربردی در رشته مکانیک در حرکت هستیم و پنج گرایش بین رشته‌ای منحصربه فرد را تا پایان سال ایجاد خواهیم کرد  

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء هفته پژوهش هفته پژوهش 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور