Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:46:53 GMT

تامین زمین، سهم پردیس در طرح اقدام ملی مسکن است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۰۹۴

تامین زمین، سهم پردیس در طرح اقدام ملی مسکن است

دکتر سید مهدی هدایت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح اقدام ملی در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد تعیین شده است و از این تعداد  ۲۰۰ هزار واحد سهمیه شهرهای جدید در سطح کشور، ۱۰۰ هزار واحد در اختیار بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در حوزه سازمان ملی است.

وی با اشاره به سه بخش طرح اقدام ملی مسکن اظهارداشت: اعطای وام، واگذاری زمین، مشارکت در ساخت درطرح اقدام ملی اجرایی می شود و از سهمیه ۲۰۰ هزار واحد در حوزه شهرهای جدید،  ۱۹ هزار واحد در مجموعه تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به تاکید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل واگذاری مسکن مهر پردیس، خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده برای ۲ هزار واحد ثبت نام از متقاضیان خواهیم داشت که به زودی شرایط آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

هدایت با تاکید بر ساخت و ساز اراضی واگذار شده در اقدام ملی توسط تعاونی ها، عنوان کرد: تا امروز بیش از ۹ هزار واحد تامین زمین در راستای اجرای طرح اقدام ملی از سهمیه تعیین شده برای این شهر جدید داشتیم.

وی با بیان اینکه تعاونی های واجد الشرایط در شهر پردیس زمین را با بهترین شرایط زمین را دریافت می کنند، اظهار داشت: واریز کمترین پیش پرداخت از سوی تعاونی، یک دوره تنفس به همراه واگذاری ۱۰۰ میلیون وام اقدام ملی به شرکت های یاد شده را می توان از مزایای واگذاری اراضی به تعاونی ها در شهر جدید پردیس دانست.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ضمن تقدیر از عملکرد دولت در پی گیری تکمیل پروژه ملی مسکن مهر در پردیس و سایر نقاط کشور اظهار داشت: اراضی مربوط به اقدام ملی پس از رفع مشکل در اختیار شرکت تعاونی‌های واجد شرایط قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و بر اساس تاکید رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیرراه و شهر سازی مقرر شد تا پایان سالجاری تمام واحدهایی که مشکل معارض ندارند به متقاضیان تحویل داده شوند.

تاکنون ۳۵ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و با تکمیل و تعیین تکلیف ۲۵ هزار واحد دیگر وضعیت ۶۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال مشخص می شود و بقیه واحدها هم که به دلیل معارض حقوقی زمین  و یا پیمانکار فسخ و یا اقاله شدند، پس از رفع معارض در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 پایتخت زمین ساخت و ساز مسکن وزیر راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار

اغلب ماهواره‌ها از فرکانس‌های رادیویی به‌منظور ارتباطات خود بهره می‌برند؛ اما شرکت هابل نتورک به‌تازگی اعلام کرده است که از فناوری بلوتوث برای برقراری ارتباط مستقیم با یک ماهواره کمک گرفته است. این برای اولین‌بار در تاریخ است که اتصال بلوتوث با یک ماهواره داخل مدار انجام می‌گیرد و می‌تواند نویدبخش کاربرد‌های متعدد در آینده نزدیک باشد.

به گزارش دیجیاتو، شرکت هابل نتورک در ماه گذشته اقدام به ارسال دو ماهواره به مدار زمین از طریق ماموریت مشترک Transporter ۱۰ اسپیس ایکس کرد و از آن زمان تاکنون، با موفقیت توانسته سیگنال‌های مبتنی بر تراشه ۳.۵ میلی‌متری بلوتوث را از فاصله ۶۰۰ کیلومتری سطح زمین، دریافت نماید. این شرکت ادعا دارد که طیف کاربرد‌های متصور برای اتصال بلوتوث ماهواره‌ای، بسیار وسیع است که از میان آن‌ها می‌توان به خدمات لجستیک، پایش دام‌ها در مراتع، قلاده‌های هوشمند برای حیوانات خانگی، پایش وضعیت خاک در نقاط مختلف، ردیابی قطعات خودرو و حتی مراقبت بهتر و دقیق‌تر از کودکان اشاره کرد.

پایش مستمر موقعیت مکانی، به‌خصوص در مناطق دور افتاده یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های اتصال بلوتوث ماهواره‌ای است که می‌تواند برای صنایع مختلف، مفید واقع شود. پس از ارسال تمامی ماهواره‌های مورد نیاز به مدار زمین، کاربران با استفاده از دستگاه‌های فعلی و تنها با نصب یک فریمور می‌توانند از اتصال بلوتوث با ماهواره‌ها بهره‌مند شوند. گسترش دستگاه‌های متصل به شبکه و اینترنت اشیاء باعث شده است تا نیاز برای راه‌حلی بهینه با مصرف انرژی پایین جهت موقعیت‌یابی ایجاد شود. هابل نتورک امید دارد تا با ارائه خدمات آتی خود، بتواند خلاء موجود در این زمینه را از بین ببرد و نگرانی سایر شرکت‌ها در به‌کارگیری فناوری‌های نوین را برطرف سازد

شرکت هابل نتورک در سال ۲۰۲۱ توسط الکس هارو، بنیان‌گذار Life۳۶۰ و بن وایلد، موسس Lotera تاسیس شد. البته در کنار این دو نفر، یک مهندس هوافضا به‌نام جان کیم در شکل‌گیری شرکت نقش مستقیم داشته است و یکی از هم‌بنیان‌گذاران به‌شمار می‌رود. الکس هارو اشاره دارد که ایده اتصال بلوتوث ماهواره‌ای در ابتدا بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید؛ مخصوصاً با توجه به اینکه حتی دستگاه‌های نزدیک به‌هم نیز در برقراری چنین اتصالی گاهاً با مشکل مواجه می‌شوند. این شرکت در ادامه توانست با نوآوری و توسعه نرم‌افزاری مخصوص برای برقراری اتصال بلوتوث با فواصل طولانی از طریق تراشه‌های رایج فعلی، قسمت عمده‌ای از چالش پیش‌روی خود را پشت‌سر بگذارند.

هابل نتورک جهت فراهم‌سازی بستر سخت‌افزاری مناسب برای اتصال بلوتوث ماهواره‌ای هم اقدام به طراحی آنتن خاصی کرد که امکان نصب آن روی ماهواره‌های کوچک وجود دارد. عملکرد آن تقریباً مشابه با ذره‌بین است و می‌تواند با تقویت سیگنال، ارتباط ماهواره‌ای با تراشه بلوتوث دستگاه‌های رایج را ممکن سازد. همچنین تیم توسعه اقدام به رفع موانع مرتبط با پدیده دوپلر کردند که موجب تداخلات فرکانسی می‌شد و بیشتر در دستگاه‌هایی با سرعت حرکت بالا رخ می‌دهد.

شرکت گفته شده درنظر دارد تا از طریق ماموریت Transporter ۱۱ اسپیس ایکس، اقدام به ارسال سومین ماهواره خود به مدار زمین نماید و ماهواره چهارم را هم کمی بعد به فضا بفرستد. این چهار ماهواره می‌توانند اتصال بلوتوث ماهواره‌ای به‌شکل محدودی را فراهم سازند؛ اگرچه کاربران نسخه آزمایشی از همین الان هم می‌توانند چنین اتصالی را تجربه کنند. هدف نهایی هابل نتورک، ارسال ۳۲ ماهواره تا اوایل سال ۲۰۲۶ است و می‌توانند ۲ الی ۳ ساعت اتصال در روز را ممکن کنند.

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن