Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در خصوص رفع تونل‌های حادثه خیز در معدن آبلاغ ضرب الاجل یک ماهه‌ای تعیین کرد. تاریخ انتشار: 11:37 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۰۳۳ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری به دو مدیر استانی مرتبط با معادن و محیط زیست درباره پیامد‌های ناشی از عدم ایفای تعهدات قانونی برای ایمن سازی معدن آلبلاغ اسفراین هشدار داد و ضرب الاجل زمانی یک ماهه ای تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به حوادث منجر به فوت در معدن آلبلاغ اسفراین از عزم جزم دستگاه قضایی برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در این معدن خبر داد.

وی با اشاره به تکالیف و تعهدات ادارات محیط زیست و صمت شهرستان اسفراین بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان، مسئولیت اصلی رفع نقاط حادثه خیز و امحاء تونل‌هایی که در نتیجه برداشت و استخراج غیر مجاز سنگ‌های معدنی ایجاد شده متوجه ادارات محیط زیست و صمت اسفراین دانست.

جعفری افزود: متاسفانه ریزش بخش‌هایی از معدن البلاغ هر چند وقت جان عده‌ای را می‌گیرد و از طرفی امدادرسانی و ارائه سریع خدمات درمانی به مصدومین به لحاظ بعد مسافت و صعب العبور بودن منطقه بسیار سخت می‌باشد لذا از باب صیانت از حقوق عامه دستگاه قضایی با اعلام جرم از سوی دادستان اسفراین علیه دستگاه مسوول به این موضوع ورود پیدا کرده است.            بیشتر بخوانید: رسیدگی ویژه به پرونده فساد در توزیع قیر در خراسان شمالی
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای تامین شهرستان اسفراین ادارات محیط زیست و صمت این شهرستان مکلف به از بین بردن مناطق حادثه ساز شده بودند که بعلت ترک فعل از سوی دستگاه‌های متعهد در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و مراتب در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین‌ مطرح رسیدگی است.

این‌مقام قضایی با بیان اینکه با دستگاه‌های متولی این‌موضوع در سطح وزارتخانه در این‌خصوص مذاکره شده با تعیین ضرب الاجل زمانی یک ماهه به مدیران کل استانی اعم‌ از صمت و محیط زیست هشدار داد و تاکید کرد: قبل از اینکه حوادث منجر به فوت در این معدن افزایش یابد با برقراری تمهیدات لازم اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه لازم را اعمال نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان خراسان شمالی دادگستری استان خراسان شمالی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه