Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح گفتگوی ملی خانواده گفت: ویژگی این طرح این است که هر استان شرایط خاص و اقتضائات خاص خود را در ارتباط با مسائل خانواده دارد و تلاش ما این است که یک دستورالعمل و یا الگوی کلی را به کار نبریم بلکه به صورت مشارکتی مشکلات خانواده را در هر استان احصاء کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه مرکز بین المللی گفتگوی خانواده بیان کرد: امروز پس از حدود دو سال تلاش جهت پیشبرد گفت و گوی ملی خانواده، شاهد افتتاح اولین مرکز بین المللی تعالی گفت وگوی خانواده هستیم. موضوع خانواده موضوعی نیست که به یک کشور، قومیت، زمان و مکان خاصی تعلق داشته باشد بلکه موضوع خانواده جنبه‌ای جهانی فراملیتی و فرا زمانی دارد و حفظ و تقویت و تحکیم خانواده جزء ارکانی است که می تواند به کل آحاد بشر در روزگار فعلی کمک کند تا بیشتر همدیگر را درک کنند و انسجام اجتماعی بیشتر در سطح جوامع ایجاد شود.

وی ادامه داد: از این رو از دستگاه‌های دولتی در این فعالیت خاص تشکر می‌کنم مانند وزارت آموزش و پرورش که در موضوع گفتگوی ملی خانواده شاید از اصلی‌ترین همکاران بوده است. در موضوع افتتاح این مرکز با وزارت امور خارجه نیز همکاری تنگاتنگی داشته ایم. همچنین با وزارت علوم در حال حاضر طرحی را پیش می بریم تا مهارتهای ارتباطی و گفت و گویی را بین تشکل‌های دانشجویی توسعه دهیم.

ابتکار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه خانواده ساختارهای بسیار محکم حقوقی و قانونی دارد، گفت: سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع خانواده، ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون حمایت از خانواده و بسیاری از سیاستها و قوانین دیگر برای تقویت و حمایت از خانواده در کشور ما تخصیص شده است و کمک می کند تا در شرایط فعلی خانواده بتواند سراپا باایستد و از حمایت‌های لازم برخوردار باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است که رویکرد ما توجه به حقوق فردی اعضای خانواده به ویژه زنان و کودکان و تعادل بین کار و خانواده است تا زنان در عین نقشهای فردی و ایفای آن و توجه به علایق فردی بتوانند نقش‌های خانوادگی را نیز با همراهی همسر و اعضای خانواده ایفا کنند و این اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.

وی ادامه داد: طرح گفتگوی ملی خانواده در مرحله اول در ۳۱ استان و در مرحله دوم در بسیاری از استان‌ها اجرا شده است. ویژگی این طرح این است که هر استان شرایط خاص و اقتضائات خاص خود را در ارتباط با مسائل خانواده دارد و تلاش ما این است که یک دستورالعمل و یا الگوی کلی را به کار نبریم بلکه به صورت مشارکتی مشکلات خانواده را در هر استان احصاء کنیم.

ابتکار با بیان اینکه مسئله اختلال ارتباطی در تمام موارد مشکل مشترک خانواده‌های ایرانی است اظهار کرد: این مشکل تنها مشکل ایران نیست و بسیاری از کشورهای دنیا کمابیش با روند سریع تحولات در عرصههای ارتباطی، خانواده در اکثر جوامع در معرض آسیب و تهدید است و نیازمند توجه و سیاست‌گذاری و مساعدت است تا بتواند نقش خود را در جامعه ایفا کند و از این جهت بسیار مهم است که این درد مشترک را خوب بشناسیم و تلاش کنیم و تبادل تجربه میان کشورهای مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانواده زنان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت موزه‌ها اشاره کرد و گفت: موزه‌ها یکی از هویت‌شناسی جامعه ما است که می‌تواند در تقویت این حوزه بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: موزه‌داری در ایران و به‌ویژه در استان اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه