Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه فضای مجازی رها شده است، گفت: کانالی است که در اصفهان بدون مستند به نهادهای مختلف و به ویژه مدیریت شهری افترا می زند، این فرد چهار پرونده قضایی دارد، دستور جلب وی صادر شده است و با تجمیع پرونده ها حکم پیشگیرانه برای وی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی با حضور در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه دادگستری و شورای شهر سعی داشته دامنه همکاری‌ها و همپوشانی‌ها را در جهت حل مشکلات مردم داشته باشند، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم مردم سالاری دینی همین شورای شهر و روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توقع مردم از شورای شهر تحقق وعده‌هایشان است، ادامه داد: شورای شهر منفک از دولت است و بر اساس تفکرات مردم تصمیم‌گیری می‌کند، نتیجه مثبت این امر نقش مردم در اداره امور شهر است که نسبت به تصمیمات تمکین کرده و حمایت می‌کنند.

مردم از فعالیت مدیریت شهری اصفهان رضایتمندی نسبی دارند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در بین مردم رضایتمندی نسبی از فعالیت مدیریت شهری اصفهان را شاهد هستیم، افزود: ما نیز در قوه قضائیه همکاری برای حل مشکلات مردم را یدون توجه به وابستگی‌های سیاسی و سلایق مختلف داریم.

وی ادامه داد: در اداره امور مردم فصل الخطاب قانون است، برای ما فرقی نمی‌کند که فرد و شخص و نهاد دارای چه تفکری است و ما تنها به قانون توجه داشته و انتظار مردم نیز حل مشکلات با توجه به قانون است.

حبیبی با بیان اینکه حضور نمایندگان دادگستری در کمیسیون‌های مختلف را داشته‌ایم، اضافه کرد: به نمایندگان تاکید کرده‌ایم که حضور فعال داشته باشند، همچنین آنچه در قالب پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود، در محاکم و دادسراها توصیه کردیم که تفاوت بین کارکنان نهادهای مختلف قایل شوند و تا جایی که امکان دارد بازداشت نداشته باشیم.

‌ کاهش ورودی پروندهها سیاست‌های قوه قضائیه است

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است، ادامه داد: باید توجه داشت که ما در هر سال توسعه ساختمان و اضافه کردن بازپرس، قاضی و ... را داشته باشیم، در بسیاری از موارد مکان‌های استیجاری نامناسب را داریم که قضات در آن می نشینند و برخی از این فضاها شایسته نیست.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ما شرمنده ساکنان اطراف ساختمان‌های قضایی هستیم، ادامه داد: باید در بحث پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها همه باید همکاری داشته باشند، برای این امر ساختمان بزرگی را با زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در دستور کار داریم که امیدواریم هر چه زودتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه باید تدبیر و خلاقیتی در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها انجام شود، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که برای مثال می توان بررسی کرد که چه تعداد پرونده از سوی شهرداری به دادگاه ها ارجاع داده می‌شود و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

با مردم گفت‌وگو کنیم

حبیبی با بیان اینکه گفت‌وگو با مردم می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، ادامه داد: باید تخلفات را از نقطه شروع شناسایی کرد تا در ادامه مجبور به پیگیری قضایی نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید توقعات و انتظارات مردم را بشناسند و آنها را برای ما نیز اعلام کنند، افزود: این امر می‌تواند به جلب رضایت شهروندان کمک کند و ما نیز تمام توان خود را برای تعامل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دید کلی ما در هیئت حل اختلاف استان اصفهان حل و فصل مشکلات است، ادامه داد: الان دید دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است، بازداشت موقت را کم خواهیم کرد.

حبیبی با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات املاکی که شهرداری قبلا تملک کرده و بعدها مالک پیدا کرده است، اعتقاد داریم که منفعت عموم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در این زمینه که بیشتر ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مستضعفان هستند باید منفعت عمومی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه از شهرداری درخواست داریم که نسبت به ساماندهی متکدیان توجه داشته باشد و منتظر دیگر دستگاه ها نماند، افزود:

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه فضای مجازی رها شده است، گفت: کانالی است که در اصفهان بدون مستند به نهادهای مختلف و به ویژه مدیریت شهری افترا می زند، این فرد   چهار پرونده قضایی دارد، دستور جلب وی صادر شده است و با تجمیع پرونده ها حکم پیشگیرانه برای وی صادر خواهد شد.

کد خبر 401203

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رييس كل دادگستري استان اصفهان محمدرضا حبیبی شهرداری اصفهان شورای شهر اصفهان رضایتمندی مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری گفت: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق میان دستور دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است؛ درخواست داریم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این بخش تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این بخش حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: در راستای احیای بافت فرسوده باید تلاش شود تا شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی‌آرتی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده، اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل‌ونقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه در منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز دچار عقب‌ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد، سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود، همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی‌پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 750763

دیگر خبرها

  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان