Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: سیستم فاضلاب دو کارخانه قند و آبمیوه شیروان احیاء و بهسازی می شود.

سید اصغر مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم تصفیه فاضلاب کارخانه قند شیروان تبخیری است در فصول سرد، شب ها بوی نامطبوعی در اطراف متوجه ساکنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه بازدیدهای زیادی از کارخانه ها صورت گرفته است، گفت: تاکنون برای رفع مشکل چندین بار اخطار به کارخانه ها داده شده که در این خصوص هم اینک فاضلاب آن در حال احیا و بهسازی است که پرهزینه و زمان بر است.

 

وی بیان کرد: کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تُن چغندر قند در شبانه روز است.

 

مطهری افزود: همچنین کارخانه انواع آبمیوه بهنوش شیروان جزو صنایع آلاینده محسوب می شود که عوارض آلایندگی را پرداخت می کند و بر سیستم فاضلاب آن نظارت می شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سیستم فاضلاب دو کارخانه گفت: تاکنون بخشی از اصلاح سیستم فاضلاب آن انجام شده و بخشی به خاطر کمبود اعتبار نیمه کاره مانده است.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردم و نگرانی و دغدغه و گلایه آنان از این موضوع گفت: تاکنون مکاتبات بسیاری انجام شده و همچنان ادامه دارد که امید می رود تا هر چه زودتر با اصلاح سیستم های فاضلاب دو کارخانه، مشکل حل شود و رضایتمندی ساکنان را به همراه داشته باشد.

 

در ۱۹ بهمن ماه سال ۹۱، با حضور محمد جواد محمدی زاده رییس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست، آیین بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شرکت بهنوش و کارخانه قند شیروان آغاز شد. کارخانه آبمیوه بهنوش شیروان، تولید کننده ماءالشعیر، آبمیوه و عصاره مالت است.

 

شرکت بهنوش، سالانه ۵ هزار تُن انواع ماء الشعیر، دوغ، آبمیوه و نوشابه گازدار تولید می کند و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای طرح توسعه آن ۸۷۷ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر بوده است.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد قرآن کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد نماز جمعه قرآن کریم سیستم فاضلاب کارخانه قند شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • خبرنگاری که معلم شد
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳