Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت برخی از کالا ها از جمله آجیل، شیرینی و میوه همزمان با شب یلدا به صورت ویژه نظارت بر گروه های هدف کالایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی پایگاه های ثابت سازمان فعال خواهند بود، بیان کرد: علاوه بر این با استفاد از توان دستگاه های همکار تعداد شت های بازرسی در مرکز استان به بیش از ۱۵ گشت در روز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: در شهرستان ها نیز متناسب با جمعیت صنفی برنامه ریزی برای تشدید نظارت ها بر سطح بازار انجام خواهد شد.

تشکیل ۲۷ میلیارد ریال پرونده تخلف

تهوری از اجرای هفت طرح نظارتی توسط این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۷۴ هزار و ۷۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل و ارسال یک هزار و ۷۲ مورد پرونده به شعب تعزیرات حکومتی در این مدت، عنوان داشت: ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین از برقراری بیش از ۵۳ هزار تماس با سامانه ۱۲۴ این سازمان خبر داد و گفت: در این مدت از محل رسیدگی به شکایت های حضوری مردمی ۱۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال در حق شاکیان برگشت داده شده است.

تهوری، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، گران فروشی و تقلب را از جمله بیشتریت تخلفات این پرونده ها اعلام کرد و گفت: بیشترین تخلفات در گروه های کالایی نیز مربوط به خاروبار، صیفی جات، انواع نان، لوازم خانگی، پوشاک و لاستیک بوده است.

وی با اشاره به طرح سهمیه بندی سوخت، گفت: به دنبال اجرای این طرح و به منظور جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات طرح نظارتی ویژه ای از ۲۵ آذرماه در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح بیش از هفت هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام شده است، بیان کرد: در این ارتباط تاکنون ۳۳۷ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در طول اجرای این طرح پنج هزار و ۵۶ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت و ۲۳۶ میلیون ریال نیز از محل گزارش های مردمی در حق شکات برگشت داده شده است.

پویش مردمی « بدون قیمت نمی خریم»

تهوری با تأکید بر اینکه طبق قانون نظام صنفی تمامی متصدیان صنفی و خدماتی موظف به درج قیمت کالا و نصب نرخ نامه در معرض دید عموم هستند، بیان کرد: همین طور صاحبان صنفی و خدماتی باید فاکتور خرید کالاهای موجود در واحد صنفی را نگهداری و در زمان مراجعه بازرسان نظارتی آن را ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت هر گونه کالا متاثر از افزایش قیمت سوخت ممنوع اعلام شده است، گفت:  در این راستا افزایش قیمتی روزانه بیش از ۱۰۰ قلم کالایی به صورت ویژه رصد می شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری شهرداری و اداره کل راهداری متولی اصلی نظارت هستند، افزود: علاوه بر این بازرسان سازمان بر این موارد نظارت داشته و مردم نیز  می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن اعلا م به دستگاه های متولی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

تهوری با اشاره به افزایش قیمت برنج و گوجه فرنگی در استان نیز گفت: برای کاهش قیمت این کالاها توزیع برنج در استان انجام و کماکان توزیع این اقلام ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با گوجه فرنگی نیز همواره در طول سال های مختلف نوسانات منطقه ای کالا را داشته ایم و به محض اینکه کار برداشت گوجه در مناطق جنوب غرب آغاز شود شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین به اجرای پویش مردمی«بدون قیمت نمی خریم» در استان اشاره کرد و گفت: عدم نصب قیمت کالا و خدمات یک تخلف محسوب می شود و مردم ضمن اینکه می توانند در صورت مشاهده این تخلف مراتب را به سامانه های نظارتی اعلام کنند از خرید کالا و خدمات بدون قیمت نیز خودداری کنند.

کد خبر 4798118

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی بیرجند بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیانی صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای به صورت سیستمی از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار تن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران و ۱۰ هزار تن در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شده است.

سیروس امامی مسؤول بخش تغذیه دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز اظهار کرد: هدف از توزیع سبوس کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران است و تمامی تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده و دامداران روستایی می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تأمین سبوس موردنیاز خود اقدام نمایند.

کد خبر 6097929

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ساخت و ساز
  • سامانه «۴۵۵۰۰» آماده دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی
  • هزینه فوق برنامه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید ۴۰ درصد شهریه می‌شود
  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی