Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گالیکش، علیاصغر میرزایی در بازدید از شروع عملیات تسطیح، مرمت و بازسازی اراضی زراعی خسارت دیده از سیل و رانش زمین در این شهرستان گفت: در جریان سیل و رانش زمین در روزهای آغازین امسال ۱۳۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی گالیکش خسارت وارد شد.

وی بابیان اینکه فعلا ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت اراضی کشاورزی گالیکش اختصاص یافته است، افزود: برای اجر ای عملیات تسطیح، مرمت و بازسازی اراضی زراعی این شهرستان دو پیمانکار انتخاب شده و این عملیات از اراضی کشاورزی روستای "لیرو" از توابع بخش مرکزی گالیکش شروع شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی اضافه کرد: انجام عملیات تسطیح، مرمت و بازسازی دیگر اراضی زراعی خسارت دیده از رانش زمین در روستاهای پنو، پادلدل، فرنگ، کیارام و فارسیان گالیکش نیز انجام خواهد شد.

شهرستان گالیکش در شرق گلستان با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت درمسیر جاده بین المللی شمال به مشهد واقع است و پارک ملی گلستان نیز در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.

برچسب‌ها خسارت سیل کشاورزی گالیکش رانش زمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی گالیکش رانش زمین خسارت سیل کشاورزی گالیکش رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه