Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمعیت چند ۱۰ هزار نفری رانندگان شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز(یکشنبه) با تبریک ۲۶ آذرماه، "روز حمل و نقل" اظهار کرد: ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱ و به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور که حامل کالا های اساسی بودند و تهدید های دولت بعثی عراق مانع از تخلیه شدن بار آن ها بود ، ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران گردید و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و این روز را در تاریخ کشورمان ماندگار ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت چند ۱۰ هزار نفری رانندگان شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی قابل تامل است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گزارش‌های دریافت شده حاکی از این است که برخی از این افراد در گاهی اوقات بدون قرارداد، بدون بیمه و حتی به صورت روزمزد فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: حقوق پایین و عدم دریافت فوق العاده‌های مندرج در قانون کار باعث شده که رانندگان بخش خصوصی در بسیاری از مواقع به صورت دوشیفت از صبح تا پاسی از شب بر روی اتوبوس کار کنند. چنین راننده ای قطعاً تمرکز لازم را در رانندگی نخواهد داشت و همان‌طور که در گذشته نیز شاهد بوده ایم باعث ایجاد حوادث دلخراشی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر شهرداری و شرکت واحد بر عملکرد بخش خصوصی در اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: باید نگاه ویژه‌ای در جهت حمایت از شرکت‌های خصوصی وجود داشته باشد و این شرکت ها نیز نباید همه فشارهای اقتصادی خود را بر رانندگان تحمیل کنند.

زندآور با اشاره تخصیص بسته حمایتی به رانندگان تاکسی در سال گذشته در جهت کمک به این قشر، اضافه کرد: در سال‌های گذشته، افزایش نرخ مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی و ورود تاکسی‌های اینترنتی به بازار رقابت موجب کاهش مسافران تاکسی‌های درون شهری شده است و ️این مساله دلیل ایجاد فشار شدید اقتصادی به آنها و در نتیجه تجمع تعداد زیادی از تاکسی‌های بدون مسافر در میادین و تقاطع‌های شهر است.

وی با اشاره به "دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی" و الزام آنها برای انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سازمان تاکسیرانی شرایطی را برای تسهیل استفاده شرکت‌های اینترنتی از تاکسی های درون شهری فراهم نموده و درصد درآمدهای حاصل از آن را به صورت مستقیم از طرف خود در قالب حواله و بسته‌های حمایتی در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهد.

چه فرقی بین تهران و اصفهان در آلودگی هوا وجود دارد؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین اضافه کرد: چرا ادارات مختلف مشکل آلودگی هوا را به گردن یکدیگر انداخته، مردم را در جریان جزئیات آلودگی هوا قرار نمی‌دهند و آن‌ها را در رابطه با سلامتی خود و فرزندانشان نامحرم می‌دانند؟

وی با بیان اینکه باید در برابر این ظلمی که به مردم می‌شود تصمیمات جدی گرفته شود، افزود: چه فرقی بین مدارس شهر تهران و اصفهان است که مدارس پایتخت امروز تعطیل می‌شود ولی مدارس اصفهان نه؛ چرا هواشناسی نمی‌تواند گزارش دقیقی ارائه دهد تا بر اساس آن تصمیم گرفته شود.

زندآور تصریح کرد: لازم است رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم وسائل نقلیه خود را بیرون نیاوردند و در مقابل دستگاه‌های مختلف نیز باید احساس مسئولیت بیشتری بکنند 

کد خبر 401219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان تاكسيراني اصفهان سازمان اتوبوسرانی اصفهان تاکسی اینترنتی شرکت های خصوصی آلودگی هوا شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد