Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرخ محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قسمتی از جنگل‌های روستای وله ژیر که از نظر تاج پوشش جزو جنگل‌های فقیر محدوده  هستند به صورت نهال کاری توسعه یافت و پروژه از نظر کمی و کیفی با استاندارد مورد انتظار با موفقیت به اتمام رسید.

وی افزود: توسعه جنگلهای وله ژیر با نهال های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه مانند نهال‌های جنگلی بلوط، بادام، زالزالک، ارغوان، آلبالو وحشی و تایله اجرا شد و برای اجرای آن در مجموع ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صیانت، هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی تاکید کرد: طرح توسعه جنگل با هدف غنی سازی، احیا، توسعه و بازسازی جنگل‌های مستعد شهرستان مریوان انجام می‌شود البته لازمه انجام این پروژه‌ه‌ها مشارکت و همیاری مردم در جوامع محلی است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

۲۰ درصد از مراتع استان کردستان جزو مراتع درجه یک (متراکم) است که در هر هکتار از مراتع درجه یک سالانه بیش از ۴۵۰ کیلوگرم علوفه خشک تولید می شود و مابقی مراتع درجه ۲ (نیمه متراکم) هستند در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

جنگل‌های زاگرس با گستردگی در ۱۱ استان کشور با ۶ میلیون هکتار مساحت، ۴۰ درصد جنگل‌های ایران را تشکیل می‌دهند که حدود ۷۰ درصد تیپ گونه‌های جنگلی زاگرس را بلوط‌ها شامل می‌شوند و سایر گونه‌های درختی این جنگل‌ها افرا، کیکم، بنه، زبان گنجشک، گلابی وحشی، ولیک، ارغوان، انواع بادام و دیگر درختان است.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد، شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها کاشت نهال مریوان جنگل پوشش گیاهی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال مریوان جنگل پوشش گیاهی منابع طبیعی کاشت نهال مریوان جنگل پوشش گیاهی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند