Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@15:27:24 GMT

مهمترین اخبار مجلس یک شنبه 24 آذر 98

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۷۹۳۹

مهمترین اخبار مجلس یک شنبه 24 آذر 98

به گزارش صدای ایران، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بررسی کلیات طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
ناطقین امروز مجلس
ادیانی: قوای سه گانه نباید در یکدیگر حل شوند
بنیادی: نباید در رفتارهایمان پرخاش وجود داشته باشد
یوسفی: از ظرفیت‌های داخلی در عرصه‌ی منطقه‌ای و جهانی استفاده شود
محمودی‌شاه‌نشین: پس از حوادث اخیر هنوز بسیاری از بانک‌های شهریار آماده خدمت نیستند
برومندی: دولت با توجه به مشکلات اقتصادی نظارت دقیق بر بازار داشته باشد
***
در این جلسه نمایندگان مجلس  در مصوبه‌ای سهم شهرداری از محل مالیات نقل و انتقال املاک را تعیین کردند و با واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها نیز موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه نمایندگان در مصوبه‌ای دیگر  شهرداری‌ها را موظف کردند که درآمدها و هزینه‌هایشان را در سامانه الکترونیکی ثبت کنند و آن را به اطلاع مردم برسانند.
همچنین با تصویب مجلس، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح موظف شدند که عوارض و بهای خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تا پایان سال مالی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه واریز کنند.
کلیات طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور در دستور کار جلسه علنی  قرار گرفت و نمایندگان مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.
همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان نظام معلمین جمهوری اسلامی ایران را اعلام وصول کرد.
تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس
صباغیان: هیچ اراده‌ای برای حل معضل آلودگی هوا دیده نمی‌شود
حاجی‌دلیگانی: قرارداد مربیان خارجی شفاف سازی شود
جعفرزاده‌: پخش سریال وارش متوقف شود
درخواست یک نماینده برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای 60 میلیون یارانه

سخنگوی فراکسیون امید از بررسی و راهکارهای مقابله با تحریم در جلسه شورای مرکزی این فراکسیون ه با حضور آقای پورمختار رئیس فراکسیون مقابله با تحریم خبر داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اخبار مجلس اخبار مجلس 24 آذر 98 لایحه دو فوریتی مجلس شورای اسلامی صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است