Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رضایی، رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از بیماران سوخته، توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند، گفت: خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه درمان بیماران سوخته رایگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به هزینه بالای تخت سوختگی در کشور اشاره کرد و گفت: هزینه ساخت و تجهیز هر سوختگی در کشور، بیش از ۵ میلیارد تومان است، زیرا تخت‌های سوختگی به تجهیزات پیشرفته مثل سیستم هواساز ویژه، پرستار و دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور نیاز دارند و ما در وزارت بهداشت پس از استانداردسازی تخت‌های سوختگی، اقدام به گسترش این تخت‌ها کردیم.

مدیر اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به آمار تخت‌های سوختگی در ایران بیان کرد: در حال حاضر ۸۳ بخش و مرکز سوختگی با ۹۳۵ تخت بیمارستانی و ۱۷۴ تخت ویژه سوختگی و ۸ مرکز تک تخصصی سوختگی در کشور داریم، اما با توجه به هزینه بالای درمان و راه اندازی تخت سوختگی باید پیشگیری را سر لوحه کار قرار دهیم.

رضایی تاکید کرد: باید وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش، نفت، صمت و نیرو در حوزه پیشگیری از سوختگی ورود کنند، اما می‌بینیم که در هیچ از کتب درسی آموزش و پرورش و دانشگاه ها، سطری از آموزش‌های پیشگیرانه درباره سوختگی وجود ندارد و هیچ یک از وزارتخانه‌هایی که عامل سوختگی در کشور هستند، در این زمینه گامی بر نمی‌دارند.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی با این همه کارخانه و جمعیت بیمه شده تحت پوشش حتی یک تخت سوختگی ندارد.   درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوانح سوختگی وزارت بهداشت نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!