Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دغدغه های کاربران برای فروش یا تعویض لپ تاپ، گوشی یا تبلت، نگرانی از اطلاعات داخل حافظه آنها است. قبل از تحویل اینگونه دستگاه ها به خریدار اقداماتی را باید انجام داد که در ذیل برای آگاهی بیشتر شما آمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،یکی از دغدغه های کاربران برای فروش یا تعویض لپ تاپ، گوشی یا تبلت، نگرانی از اطلاعات داخل حافظه آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از تحویل اینگونه دستگاه ها به خریدار اقداماتی را باید انجام داد.

اقدام اول و فوری: اطلاعات مهم سیستم تان را به یک هارد اکسترنال منتقل کنید؛

توصیه می شود این هارد را به دست افراد مورد اعتماد تان دهید و یا آن را در جای مطمئن نگهداری و رمزگذاری کنید. برای رمزگذاری فایل ها و اطلاعاتتان از اپلیکیشن AES Crypt استفاده کنید.

اقدام دوم: از تمام حساب های کاربری خارج و مطمئن شوید یوزرنیم و پسورد آنها به صورت اتوماتیک ذخیره نشده باشند، چون در اینصورت افراد ناشناس می توانند فقط با کلیک روی آن گزینه Login و وارد حساب تان شوند.

اقدام سوم: حتما ایمیل تان را چک و پیام های حساس و مهم را پاک کنید. وقتی ایمیل ها را از قسمت In box پاک کردید حتما به بخش Trash بروید و آنجا را هم خالی کنید    تا مطمئن شوید امکان بازگرداندن آنها به In box وجود ندارد. همچنین فایل های مهمی که در ضمیمه ایمیل تان دارید حتما دانلود، رمزگذاری و در فضاهای امن ذخیره کنید.

اقدام چهارم: به شبکه های اجتماعی که در آنها فعالیت داشته اید مراجعه و اطلاعات مهمی که در آنجا دارید را ذخیره کنید و اگر می خواهید امنیت تان کاملا حفظ شود توصیه می شود حساب کاربری تان را برای همیشه پاک کنید، تاکید می شود حذف دائم نه غیر فعال کردن موقت، چرا که اگر حساب تان را موقتا غیر فعال کنید ممکن است کسانی که به دستگاه های شما دسترسی دارند بتوانند با انجام شیوه هایی این حساب ها را فعال کنند. در حالی که با حذف دائم اکانت، امکان دسترسی به حساب شما وجود نخواهد داشت. اگر به هر دلیلی نخواستید حساب های کاربری تان را در شبکه های مجازی پاک کنید، تنظیمات امنیتی را برای آنها حتما اعمال کنید و فراموش نکنید با پاک نکردن دائمی حساب تان حواستان به اطلاعات موجود در آنها باشد.

اقدام پنجم: پس از پاک سازی حساب هایتان در شبکه های اجتماعی، ایمیل و فضاهای ذخیره سازی، فایل های مهم روی سیستم تان را به روش درست و دائمی حذف کنید. شما کاربران می توانید برای این کار از برنامه C cleaner استفاده کنید. در آخر ویندوز سیستم تان را عوض کنید و پس از نصب ویندوز جدید تمام درایورهای هارد را فرمت کنید.

اقدامات امنیتی لازم برای دستگاه های هوشمند

ابتدا اطلاعات مهم گوشی یا تبلت تان را به فضای امن منتقل کنید و مطمئن شوید  روی حافظه دستگاه هیچ اطلاعات مهمی ندارید بعد تمام اپلیکیشن های مربوط به سرویس های ایمیل و شبکه های اجتماعی  را حذف کنید. سپس تمام شماره تلفن های مهم در لیست مخاطب تان را حذف کنید و یا از آنها نسخه پشتیبانی تهیه کنید و در روی دستگاه دیگری منتقل کنید، پس از تمام اقدامات امنیتی توصیه می شود گوشی یا تبلت تان را ریست و به تنظیمات کارخانه ای برگردانید. اقدامات امنیتی که در بالا ذکر شد، را نادیده نگیرید و همه را اعمال کنید چرا که بی توجهی به آنها ضمیمه ی نفوذ افراد ناشناس به سیستم شما را فراهم می کند.

پیام رسان Bridgefy یک ابزار مناسب برای " برقراری ارتباط بدون اینترنت " و از طریق بلوتوث است که با استفاده از آن می توانید با کسانی که از این اپ استفاده می کنند و در شعاع 100 متری شما حضور دارند، در ارتباط باشید و Location، عکس و پیام متنی ارسال یا دریافت کنید.

Bridgefy را باید از اپ استور APP Store یا Google Play دریافت کنید؛

پس از اولین اجرا اول از شما خواسته می شود که یک اسم مستعار برای حساب تان تعریف کنید.این کار را بکنید و Send را بزنید.

و پس از اولین اجرا اجازه دسترسی اپ، به بلوتوث را دهید.

اگر می خواهید بدانید از بین مخاطبان تان چه کسانی از این اپ استفاده کنند، اجازه دسترسی به قسمت Contacts یا مخاطبان را هم بدهید.

بعد وارد صفحه اصلی پیام رسان شوید، اولین و بهترین کار این است که شماره موبایلتان را ثبت کنید؛ تا پیدا کردن تان برای کسانی که از این اپ استفاده می کنند راحتر باشد.

 برای این کار به قسمت تنظیمات بروید و در قسمت Verify Your Phone Number شماره خود را وارد کنید.

در قسمت  Contactsلیست آن دسته از مخاطبان تان که از Bridgefy     استفاده می کنند را می بینید.

 و همانطور کسانی که در فاصله 100 متری شما حضور دارند و این اپ را روی دستگاه شان دارند.

و در قسمت چت لیست گفتگوهای تان را می بینید.

در تب Broadcastهم، می توانید برای همه کسانی که در اطرافتان هستند پیام، عکس یا لوکیشن بفرستید.

این اپ امنیت مناسبی دارد و در تمام قسمت ها به جز ارسال پیام عمومی، از سیستم رمزگذاری استفاده می کند.

علی اصغر زارعی

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل چک شبکه های اجتماعی شماره تلفن گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • (تصاویر) آیین تعویض قرآن در دروازه قرآن شیراز
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز