Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: داشتن اطلاعات صحیح یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تصمیم گیری است؛ وزارت صمت ارتباط وسیعی با دستگاه‌های مختلف کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی افزود: از بین پروژه‌های در نظر گرفته شده برای امسال یک پروژه به برقراری ارتباط با سازمان‌های توانیر، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فراورداه‌های نفتی؛ پست ایران، سازمان امور مالیاتی و سارمان حمل و نقل جاده‌ای کشور بود. یکی از اقدامات مهم ما افزایش تبادل اطلاعات با اورگان‌های کشور بود. تشکیل این بانک اطلاعاتی کمک زیادی به کشور خواهد کرد تا برنامه ریزی دقیق تری در تصمیمگیری داشته باشیم.

او بیان کرد: تعاملات ما با سازمان راه و شهرسازی کمک زیادی به کنترل سو استفاده‌ها و تسهیل انتقال مواد اولیه داشت؛ اختلال اصلی که در این سامانه آنلاین نبودن و به روز نبودن ان است تا اگر میزان اشتغال واحدی کاهش پیدا کرد به سرعت اقدام کنیم. در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: رشد ۲۶ محصول معدنی و صنعتی از ابتدای سال

زرندی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم کشور حمایت از تعاونی‌ است که حتی در ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است پس نیاز به توجه و برنامه ریزی دارد؛ رویکرد حمایتی در نظر گرفته شده و بنا بر تبصره ۱۸ قانون بودجه پشتیبان تعاونی‌های دارای مجوز از وزارت صمت خواهیم بود.

معاون طرح و توسعه وزارت صمت با اشاره به معرفی تعاونی‌های برای هزار میلیارد تومان از صندوق وسعه ملی و همین مقدار از طرف بانک توسعه تعاون برای ارایه تسهیلات به میان خواهد امد. تا به حال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ در اختیار ما قرار گرفته که در بانک‌های مختلف تحت تاثیر قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و وزارت تعاون اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه امروز افزایش بهره‌وری در کشور است؛ در گام نخست نیاز‌های اطلاعاتی شناسایی  و برای گسترش تعاون مورد بررسی قرار گرفت؛ ما به دنبال ایجاد پنجره واحدی برای ارائه خدمت به تعاونی‌ها هستیم. اگر پیش از این مجوز تشکیل حدود ۴۵ روز طول می‌کشید به طوری که  امروز این رقم به ۵ روز رسیده است.

او بیان کرد: ما معتقدیم که حمایت از تعاونی‌ها می‌توتند به افزایش تاب آوری در مشکلات اقتصادی کند؛ اشاره مستقیم رهبری بر تعاونی‌ها مسئولیت کشور را سنگین‌تر کرد و بدون شک تعاونی‌ها خواهند توانست با سرمایه کم‌تری خدمات بیشتری به کشور ارائه کنند. با سهمیه‌ای که اشاره شد امیدوار هستیم بخشی از مشکلات تعاونی‌ها را رفع کنیم؛ خدمات ما تنها به صورت تسهیلات نخواهد بود و می‌توانیم با ارایه ضمانت نامه تعاونی‌ها را حمایت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور کنیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای شمار قربانیان فاجعه سیل در این کشور را ۲۲۸ نفر اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت کشور کنیا در این خصوص آمده است: کنیا شاهد بارش بدترین باران های سیل آسا و اثرات طوفان بوده است.

تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در کنیا به دلیل وقوع سیل آواره شده اند و حداقل ۱۶۴ نفر نیز مجروح شده اند.

مقامات کنیا و نهادهای بشردوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

کد خبر 6097522

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان