Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:25:10 GMT

دستگیری مجری قلابی که حساب برنده‌ها را خالی می‌کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۸۸۰۵

دستگیری مجری قلابی که حساب برنده‌ها را خالی می‌کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ تورج کاظمی، گفت: شانزدهم مرداد ۹۸ خانمی ۳۶ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت فردی با وی تماس تلفنی برقرار کرده و مدعی شده است که مجری برنامه رادیو جوان می باشد و شماره همراه من از برندگان خوش حساب می باشد و من برنده مبلغ ۵۰ میلیون ریالی هزینه سفر به عتبات عالیات شده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت تمایل می توانستم یا سفر به عتبات را انختاب کنم و یا اینکه هزینه سفر را دریافت کنم که من هم با دریافت مبلغ هزینه سفر موافقت کردم. 

وی عنوان داشت: شاکی در ادامه عنوان کرد، تماس گیرنده که بیان مسلط و شیوایی داشت و من هم باور کرده بودم برنده شدم، مجری برنامه شماره کارت من را برای واریزی وجه درخواست کرد و سپس خواستار رمز دوم کارت شد . کارتم رمز دوم آن فعال نبود و مجری برنامه که فردی خوش بیان و مسلط بود من را متعاقد کرد که به دستگاه خودپرداز مراجعه کنم و برای کارتم رمز دوم دریافت کنم. با مراجعه به خودپرداز و دریافت رمز دوم، در ادامه متوجه شدم که به جای واریزی مبلغ ۵۰ میلیون ریال، مبلغ ۶۵ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است. 

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه پرونده مشابه دیگری نیز به این پلیس ارجاع شد، عنوان کرد: شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیمی از افسران پلیس فتا قرار گرفت و ماموران در گام نخست تحقیقات خود دریافتند، متهم پس از اطمینان از حضور قربانی در پای دستگاه خودپرداز ابتدا از او می خواهد که موجودی کارت را استعلام کند و سپس وی را به قسمت انتقال وجه هدایت و از وی می خواهد کد چند رقمی که ابتدا با دو صفر آغاز می شود را در قسمت انتقال وجه وارد کند در واقع این کد همان میزان موجودی کارت قربانی است که به محض وارد کردن کد، توسط کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز به سرقت می رود.

کاظمی گفت: متهم از شگرد دیگری نیز برای سرقت وجوه استفاه می کرده و از قربانی می خواسته که برای واریز کردن هدیه، رمز دوم کارت را فعال و آن را ارسال کند که به محض اعلام رمز دوم کارت، متهم که از قبل آماده انتقال و سرقت پول مال باخته به صورت اینترنتی بوده، با دریافت رمز حساب قربانی را تخلیه و سرقت موجودی حساب قربانی خود می نماید. 

وی افزود : با تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران پلیس فتا برای دستگیری متهم اقدام و موفق شدند متهم را که مردی ۲۳ ساله است، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: با انتقال متهم به پلیس فتا و تحقیق از وی، در ابتدا، متهم که منکر اتهام انتسابی بود، با ادله موجود مواجه و به ناچار لب به اعتراف گشود به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی افزود: با کشف جزئیات پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۳۱ معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه نیازی به رمز دوم نیست و در صورت برنده شدن فقط ارائه شماره کارت لازم است، از شهروندان خواست: در صورت دریافت پیامک های مشکوک و تماس های تلفنی، به سایت صدا و سیما مراجعه کنند و یا با تماس تلفنی به روابط عمومی صدا و سیما از صحت و سقم موضوع مطلع شوند. 

کد خبر 4798361

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگاه خودپرداز رادیو جوان پلیس فتا صدا و سیما شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران محسن هاشمی دستگیری سارق معلولان پیروز حناچی نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی هفته پژوهش آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن را چگونه بگیریمساده‌ترین شیوه دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

کارکنان و بازنشستگان بانک مسکن از طریق سامانه زیر میتوانند فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

این روز‌ها خدمات بانکداری الکترونیک جزو مسائلی است که بیش از هر چیز نگاه مردم را در مورد بانک‌ها به خود جلب می‌کند. در واقع، کیفیت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک توسط بانک‌ها تبدیل به ملاکی برای انتخاب بانک مدنظر برای افتتاح حساب از سوی مردم شده است. در این بین اپلیکیشن‌های اندرویدی همراه بانک جزو راه‌های مهم ارائه خدماتی بانکی از سوی بانک به مشتریان تلقی می‌شود. بانک مسکن با اپلیکیشن همراه بانک مسکن سعی کرده تا خدمات بسیاری را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه دهد و برنامه‌ای را منتشر کرده که داشتن آن برای تمامی مشتریان این بانک ضروری به حساب می‌آید.

پس از افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن، می‌توانید به خدمات همراه بانک مسکن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی داشته باشید و بسیاری از کار‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. دسترسی به جزئیات سپرده و کارت خود از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است. شما می‌توانید درخواست ارسال صورت حساب به ایمیل خود را نیز داشته باشید که از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب برنامه اندرویدی همراه بانک مسکن است.

انتقال وجه یکی از آن دسته عملیات‌های پرتقاضا است که مشتریان هر بانکی به آن در طول روز نیاز پیدا می‌کنند. شما به کمک اپلیکیشن همراه بانک مسکن به راحتی می‌توانید از کارت و سپرده خود به حساب دیگران وجه انتقال دهید. در واقع انتقال وجه از روش‌های مختلف از جمله روش پرطرفدار و متداول کارت به کارت از جمله مزایای برنامه همراه بانک مسکن برای مشتریان است. شما می‌توانید به راحتی رسید انتقال وجه را نیز به فرد مدنظر ارسال نمایید.

تسهیلات از جمله دیگر خدمات این اپلیکیشن است که بدون شک برای مشتریان بانک مسکن نکته حائز اهمیتی به شمار می‌آید. شما می‌توانید اطلاعات اقساط را دریافت نمایید و در صورت لزوم برای پرداخت اقساط تسهیلات خود نیز از طریق همین اپلیکیشن اقدام نمایید. همچنین خدمات مربوط به چک هم در این برنامه تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید کار‌هایی نظیر استعلام چک را انجام دهید.

پرداخت قبوض از دیگر عملیات‌های پرداخت است که مشتریان هر بانکی به آن نیاز دارند. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از همراه بانک مسکن، از قبوض خدماتی خود استعلام بگیرید و نسبت به پرداخت‌ها نیز اقدام کنید. همچنین، برای برخی دیگر از خدمات پرداخت نظیر خرید شارژ و بسته اینترنت که اتفاقا جزو عملیات‌های پرتقاضا نیز به حساب می‌آیند، می‌توانید برطرف کردن نیاز‌های خود را برعهده اپلیکیشن همراه بانک مسکن بگذارید. درخواست‌هایی نظیر مسدود نمودن کارت یا اعلام مفقودی کارت نیز از طریق این برنامه میسر شده است. در نهایت، باید گفت که ویژگی جالب نرخ ارز نیز در این برنامه قرار گرفته است.

همراه بانک مسکن یک برنامه کاربردی و مطمئن برای مشتریان بانک مسکن است و نصب آن را به مشتریان این بانک توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های برنامه:

مشاهده جزئیات سپرده و درخواست گردش حساب انتقال وجه از روش‌های مختلف خرید شارژ و بسته اینترنت استعلام چک خدمات مربوط به تسهیلات tags # بازنشستگان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی