Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاویانی با بیان این که ۶۸ درصد یارانه بگیران استان قم سبد معیشتی دولت را دریافت کردند، به تشریح اقدامات صورت گرفته برای پاسخگویی به معترضان پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مصطفی کاویانی» ظهر امروز(یکشنبه 24 آذر) در نشست خبری معاونت هماهنگی امور اقتصادی که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت های سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار داشت: در بحث سبد معیشتی بعد از گران شدن بنزین، از 335 هزار و 800 خانواده یارانه بگیر استان به 228 هزار و 499 خانوار سبد معیشیتی پرداخت شده که در استان قم 68 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: دلیل پرداخت نشدن به یارانه به برخی از افراد بارها از طریق رسانه های استان قم اعلام شده که دریافت حقوق بالا، داشتن  ملک های پرقیمت در استان تهران، خودروهای گران قیمت و امثال آن بوده است.

وی عنوان کرد: در استان قم علاوه بر شماره ثابتی که اعلام شد، میز خدمت نیز برای پاسخگویی راه انداختیم که بیش از شش هزار مراجعه حضوری داشتیم و جلساتی در فرمانداری و با راهنمایی مهندس غضنفری داشتیم تا اشتباهاتی که رخ داده است پیگیری شود.

کاویانی اضافه کرد: به عنوان مثال برخی افرادی که وام های خانگی داشتند و به این دلیل میزان گردش حساب آنها بالا رفته بود و از این جهت سبد معیشتی نگرفتند، پیگیری شده و یارانه آنها پرداخت شده است یا این که برخی افراد قبلا دارای املاکی بودند که هم اکنون نیز در سیستم ها به اسم آن ها مانده است.

کاویانی با اشاره به این که نرخ بیکاری استان از سال 94 تا 98 دراستان روند نزولی داشته است، گفت: این نرخ در تابستان امسال 4/10 درصد بوده است که با توجه به نرخ سال گذشته بسیار خوب است و در سال 97 با توجه به 4200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان قم، 14 هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: ما عملا تثبیت اشتغال و کاهش اندک بیکاران را داشتیم و تا 30 آبان ماه نیز از پیش بینی که با سرمایه گذاری 4700 میلیارد تومان داشتیم، 56 درصد تحقق یافته است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم فعالیت های مسجدی قرآن استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد سبد معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مدنظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آنها محیط زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا های کشور و شورای عالی استان ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی های جامعه را شناسایی می کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا ها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: کار ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور ها مردم باید برای کیسه های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو ها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهر ها تعداد خودرو ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می توانیم از شرکت های دانش بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی