Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، راه اندازی بخش اعلان گزارش‌های مردمی مبارزه با فسادبه گزارش خبرگزاری صداو سیما از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، آحاد مردم می‌توانند برای اعلان گزارشات خود در خصوص فساد و سوء جریانات در چارچوب وظایف و مأموریت‌های محوله وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه آن از طریق نشانی مذکور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌خوانیم:

پیرو سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر دریافت گزارش‌های مردمی بویژه فعالان اقتصادی برای مبارزه با فساد در چارچوب وظایف و مأموریت‌های محوله وزارت امور اقتصادی و دارایی، به حمدالله فضای امید بخشی را در جامعه، بویژه در میان فعالان بخش خصوصی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: ارسال پیش نویس طرح مالیات بر عایدی سرمایه به وزارت اقتصاد 

ضمن اینکه این سخنان در جهت اجرای یکی از اجزای محوری برنامه تقدیمی وزیر امور اقصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی تحت عنوان ایجاد شفافیت و نهادینه ساختن انضباط مالی در اقتصاد کشور در زمان دریافت رأی اعتماد بوده، همچنانکه طی یک سال گذشته نیز اقدامات متعددی برای عملیاتی کردن آن انجام شده است، بدینوسیله ضمن سپاس فراوان از استقبال مردم و بویژه رسانه‌های گروهی از فضای ایجاد شده، به استحضار مردم شریف ایران اسلامی، فعالان اقتصادی و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با فساد می‌رساند، چنانچه اطلاعاتی از بروز فساد و سوء جریانات در سطح وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های تابعه آن در اختیار دارند، می‌توانند گزارش آن را در بخش " اعلان گزارش‌های مردمی مبارزه با فساد " که در صفحه نخست پورتال این وزارتخانه به نشانی WWW.Mefa.gov.ir در دسترس عموم مردم قرار گرفته است، ارسال کنند.

در ادامه، این اطلاعیه نکاتی را به این شرح به اطلاع مخاطبان رسیده است:
۱- از آنجائی که که مبانی رسیدگی در محاکم اداری و قضایی نیازمند مستندات متقن و شواهد کافی می‌باشد، بدیهی است، گزارشاتی که از این نظر کامل باشند، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

۲- برابر مقررات موضوعه به همه گزارش دهندگان، این اطمینان را می‌دهد که ضمن رعایت محرمانگی هویت گزارش دهندگان، حمایت‌های حقوقی و سازمانی در این خصوص به عمل آید.

۳- با اطمینان از سودمندی اینگونه تلاش‌ها در رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار، متناسب با میزان اثربخشی گزارش‌ها در کشف ابعاد فساد و سوء جریانات منجر به صدور حکم قضایی، پاداش مادی به گزارش دهندگان اهدا خواهد شد.

۴- گزارش نتایج اقدامات مرتبط با رسیدگی به گزارشات مردمی، در ادوار سه ماهه به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و دارایی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان، ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کد خبر 6086825

دیگر خبرها

  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت