Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: خیران دغدغه‌مند فرهنگ در کنار دولت، در مسیر توسعه و ساخت کتابخانه‌های عمومی تشویق و ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی روز در آیین بهره برداری از کتابخانه مرکزی برکت سردار شهید مدافع حرم سیدحمید تقوی‌فر در شهرستان کارون اظهار کرد: امیدوارم گشایش این کتابخانه نقطه عطفی در فعالیت‌های فکری و  فرهنگی شهرستان کارون و نقطه عطفی به سوی آگاهی بخشی و نشاط اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه توسعه فکری و فرهنگی، زیرساخت مهم توسعه پویا و بالندگی جامعه است، گفت: شهرستان کارون دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه‌های فکری و فرهنگی است و دارای نویسندگان، شاعران، هیات‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و اجتماعی بسیاری است که ظرفیت های خوبی را برای این شهرستان به ارمغان آورده اند.

استاندار خوزستان  افزود: امیدواریم این کتابخانه مرکز ثقل فرهنگی و مطالعاتی شهرستان کارون باشد و در آن فقط به امر خواندن کتاب اکتفا نشود بلکه محلی برای داد و ستد فکری و فرهنگی، نقد کتاب، ارایه مسایل هنری، شعر و ادب باشد.

مقام عالی دولت در خوزستان با تاکید بر اهتمام ورزیدن به ترویج فرهنگ مطالعه به گونه ای خلاق در جامعه بیان کرد: مطالعه محوری و اشاعه پژوهش و تحقیق، ذهن افراد را از سطحی‌نگری، انفعال، رخوت و پرداختن به حاشیه‌های کاذب دور می‌کند و پویایی و نشاط را با خود به همراه دارد.

شریعتی بیان کرد: لازم است کتاب‌هایی مورد مطالبه مردم و جوانان منطقه، فراهم آورده شود و شرایط برای پویایی آنها فراهم شود. اگر کتاب‌های به‌ روز، مورد تقاضا و جذاب برای مردم، دانش آموزان و دانشجویان فراهم نشود کتابخانه کسی را به خود جذب نمی کند.

او با اشاره به برخی اقدامات در شهرستان کارون ادامه داد: یک دفتر تسهیل گری در شهرستان کارون احداث کردیم؛ ۶ میلیارد ریال امکانات ورزشی نیز برای این شهرستان فراهم شده که به زودی توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی و فکری توجه ویژه ای به همه مناطق استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار داشته باشیم تا دغدغه‌های آنها را به تدریج برطرف کنیم.

استاندار خوزستان  اضافه کرد:  باید تلاش کنیم با حفظ تعادل مطالبات مردم را به تدریج در کنار دیگر مناطق حل و برطرف، و همه مناطق از امکانات برخودار شوند.

شریعتی تصریح کرد: اگر اقناع سازی و توجه به خواست مردم صورت نگیرد، ممکن است در شرایطی خاص نارضایتی‌ها به شکلی دیگری خود را نشان دهد لذا باید مردم را تکریم کنیم چرا که با رای مردم به این جایگاه و میز رسیده ایم البته همه خواسته ها شاید درست نباشد اما باید مردم را قانع کنیم و ایرادات را به آنها بگوییم.

او با بیان این که زیرساخت‌های شهرستان کارون نیازمند کار و رسیدگی جدی است افزود: در این مدت در حد توان و تلاش سعی کردیم در حوزه آبرسانی شهرستان کارون و مشکلاتی که در گذشته داشته، اقداماتی انجام  دهیم و مشکل مناطق بسیاری از این شهرستان که زمانی اصلا آب نداشتند را برطرف کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به انجام کارهای کوتاه مدت و تسکینی در حوزه فاضلاب کارون نیز بیان کرد: زیرساخت فاضلاب جزو زیرساخت‌های سنگین محسوب می‌شود که کار آن در حال انجام است و الان پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز تمام شده و یک طرح ضربتی در حال انجام است تا ۸۰ درصد فاضلاب اهواز را در مدت دو ماه آینده به تصفیه خانه منتقل کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکل فاضلاب شهرستان کارون نباید فقط به اعتبارت استانی بسنده کرد، گفت: برای این موضوع به سراغ سرمایه‌گذار رفتیم و بنا شد در ازای  کاری که می‌کند تا یکسال دیگر نقدینگی و حق انشعاب در اختیارش قرار دهیم که در این موضوع به توافق رسیدیم.

شریعتی در پایان افزود: متاسفانه مدیرعامل آب وفاضلاب اهواز در تصمیم‌گیری تاخیر  و کوتاهی می‌کند برای همین هفته گذشته تذکری به او دادم؛ مدیرعامل آبفا اهواز موظف است با سرمایه گذار قرارداد ببندد و تاخیر وارد کردن در این کار از سوی او جایز نیست.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مردم کتابخانه ایرادات استاندار خوزستان برنا خوزستان خواسته های مردم اقناع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست

آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که در نهایت این طرح خلاف موازین شناخته نشد و مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان سپند در جلسه اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت و این طرح نیز مورد تأیید قرار گرفت، همچنین طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که یک ایراد شرعی و قانون اساسی درباره فهرست جرائم قابل گذشت به آن وارد بود که بر همین اساس خلاف موازین شرع شناخته شد و به مجلس بازگشت داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی کاندیدا‌ها که اعتراضاتی را درباره عدم استعفای برخی کاندیدا‌های رقیب خود در زمان مقرر داشتند، گفت: پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، برابر احکام قانونی فرصتی وجود داشت برای ارسال شکایات از سوی مردم و کاندیدا‌ها که با بررسی‌های محتلفی که از سوی ما انجام شد و با شاکیان جلساتی را برگزار کردیم و اسناد و مدارک آن‌ها را دریافت کردیم، نتیجه آن چیزی بود که ۲۸ اسفند ماه از سوی ما اعلام شد.  بررسی‌های ما نسبت به تمام گزارشات درباره تخلفات انتخاباتی به اتمام رسیده و صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تایید رسیده و بحث از نظر ما پایان یافته است. اگر افرادی همچنان اعتراضاتی داشته باشند می‌توانند موارد مدنظر خود را از مسیر اعتبارنامه‌ها پیگیری کنند.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب عنوان کرد: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس که ۸ فروردین ماه به دستش رسیده بود، بررسی‌های لازم را انجام داد که در این رابطه همچنان برخی ایرادات که پیش از این به لایحه عفاف و حجاب وارد شده بود پابرجا بود.

وی افزود: البته نظر اصلاحی مجلس اخیراً به دست ما رسیده و هم‌اکنون در حال رسیدگی به این اصلاحیه هستیم. اکثر ایرادات وارده نیز مربوط به مواد ۴۷ و ۴۸ این لایحه است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه هفتم نیز خاطرنشان کرد: برنامه هفتم تاکنون دوبار مورد ایراد قرار گرفته است و اصلاحیه اخیر مجلس گویا در جلسات گذشته مجلس انجام شده است، اما هنوز این اصلاحیه به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مصوبه مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، با توجه به اینکه این مصوبه جزئی از مصوبه برنامه هفتم هست، ابتدا باید کلیت مصوبه مجلس مورد تأیید قرار گیرد تا مصوبه مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز لازم الاجرا شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره دلایل رد صلاحیت حسن روحانی و نامه‌نگاری‌های اخیر وی در اعتراض به نظر شورای نگهبان نیز تاکید کرد: مواردی که بصورت مکتوب به ایشان اعلام شده موارد متعددی است و محدود به چند موردی که ایشان مطرح کردند نیست؛ البته همین چند مورد را هم به صوت دقیق مطرح نکردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست