Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به انباشت دام در دامداریهای کشور ۳ برنامه مطرح شده است که یکی از آنها خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران است. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به انباشت دام در دامداریهای کشور گفت: با روشهای مختلفی از ضرر و زیان دامداران به دلیل انباشت دام می‌توان جلوگیری کرد که یکی از آنها کاهش واردات این محصول یا اجازه دادن صادرات بخشی از تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توان تولید مازاد تقاضای بازار را به صورت تضمینی خریداری کرد.

وی در ارتباط با امکان بروز بیماری در جامعه دامی به دلیل انباشت بیش از حد دام گفت: ممکن است انباشت بیش از حد دام موجب بیماری شود اما امروز گزارش در این ارتباط نداشتیم اما به طور معمول تراکم دام می‌تواند منجر به طغیان بیماریها گردد.

* بیلان منفی منابع آبی کشور به خاطر عدم برخورد وزارت نیرو با چاه‌های غیرمجاز است نه بخش کشاورزی

بنابراین گزارش اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست اظهار کرد: ما به دنبال توسعه سطح در بخش کشاورزی نیستیم و تنها بهره‌وری و توسعه عمودی دنبال می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو به دلیل عدم کنترل چاه‌های غیرمجاز مطرح می‌کند که پایین بودن بیلان منابع آبی کشور مربوط به بخش کشاورزی است اما حقیقت ماجرا اینطور نیست.

اکبری گفت: تنها بخشی که به دنبال توسعه سطح اراضی در کشور هستیم در پروژه‌های مناطق غرب و جنوب کشور است تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

 

R1342/P/S7,83/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

مهر نوشت: وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903253

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد