Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، محمد رضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: میزان تردد ثبت شده از سوی دستگاه‌های تردد شمار در محور‌های مواصلاتی استان در ۸ ماه گذشته ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ هزارو ۵۱۵ بوده است که بیش از ۱۲ میلیون دستگاه وارد استان و بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از استان خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با بیان اینکه هم اکنون ۴۲ سامانه تردد شمار در ۸۴ محور رفت و برگشت استان فعال است، افزود: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در همه محور‌های شریانی اصلی، آزاد راه و بزرگراه استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول است، گفت:۱۶۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۴ شرکت حمل و نقل بین المللی و ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی استان نییز در استان فعال است.

محمد رضا نازک کار، به خدمات رسانی ۱۱ هزار و ۹۹۶ راننده اشاره کرد و افزود:در ۸ ماه گذشته حدود ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا وبیش از ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار مسافر با همکاری ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند.

او به اجرای طرح توزیع لاستیک ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۷۳ حلقه لاستیک میان رانندگان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان افزود:در راستای اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه شهر نیز تاکون ۳۹ مدرسه ایمن سازی و به دانش آموزان ۸۰ واحد آموزشی حاشیه شهر استان نیز آموزش‌های فرهنگ ایمنی و ترافیک داده شده است.

نازک کار،  به اجرای طرح ارتقا ایمنی عابران پیاده و موتورسواران نیز اشاره کرد و افزود: ۵۰ روستا در سال جاری تحت پوشش اجرای طرح ارتقا ایمنی عابران پیاده و موتورسواران قرار می‌گیرند.

او، با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته برای ۱۵ هزار و ۲۹۵ خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادر شده است، گفت:همچنین تعداد ۹۷ نقطه پر تصادف در راه‌های استان شناسایی شده و تاکنون ۳ نقطعه پر حادثه به طور اساسی رفع شده و ۲۱ نقطعه پر خطر نیز در مرحله واگذاری برای اجرای طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان،  از اجرای طرح ملی ابراردر استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح در کشور در مرحله نخست تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی و در مرحله دوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام روستا‌های ۲۰ تا ۵۰ خانوار فاقد راه آسفالته است.

محمد رضا نازک کار افزود: در استان آسفالت بیش از ۲۱۴ کیلومتراز راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

او  با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۱۱ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی دارد، گفت:گیلان در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه پل عابر پیاده، ۱۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه پل در محور‌ها و ۱۶ دستگاه تونل دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: ۲۶ آذر تا ۱ دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری است و رژه ۳۲۱ دستگاه سبک و سنگین، نواختن زنگ ایمنی در مدارس حاشیه شهر، تجلیل از راهداران، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، و دیدار با خانواده راهدارانی که حین خدمت جان باختند از ویژه برنامه‌های این هفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور چالوس یک طرفه شد

سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: امروز از صبح شاهد بار ترافیک جنوب به شمال در محور چالوس هستیم.

وی افزود: محور هراز، فیروزکوه آزادراه قزوین_ رشت، تهران_ قم، ساوه، جاده‌های خراسان رضوی، اصفهان از ترافیک و پرحجم و روان برخوردارند.

سرهنگ محبی گفت: از ساعت ۱۲:۳۰ تردد همه وسایل نقلیه در محور چالوس از مرزن‌آباد به سمت تهران ممنوع شد و به دلیل ترافیک سنگین و بارندگی تردد کند است.

وب ادامه داد: از ساعت ۱۴:۰۰ محور چالوس تهران به سمت مرزان آباد جهت تخلیه بار ترافیکی یک‌طرفه می‌شود.

کد خبر 6095587

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • فیلم/ ترافیک سنگین شبانگاهی در جاده‌های خروجی گیلان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • خودداری از تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • محور چالوس یک طرفه شد