Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:55:11 GMT

اخطاریه هواشناسی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۰۵۴۸

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن تشریح بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور طی فردا و پس فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی فردا (۲۵ آذرماه) بارش باران در نیمه جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمالی خلیج فارس، نیمه غربی چهار محال و بختیاری، هرمزگان حداکثر بین ۵۰ تا ۸۰ میلیمتر و در جنوب لرستان، ایلام، جنوب کرمانشاه، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان و جنوب کرمان حداکثربین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر و بارش برف در ارتفاعات لرستان و چهار محال و بختیاری بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) بارش باران در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان حداکثر بین ۵۰ تا ۹۰ میلیمتر، در جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز حداکثر بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر، در جنوب یزد، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و بارش برف در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و غرب اصفهان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵سانتیمتر رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه، مه‌آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و کاهش دید، متلاطم و مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی و نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه توصیه می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی مسعود سلیمانی طرح ملی مسکن مجید بهرامی حمید شهریاری زهرا امیرابراهیمی اخطاریه هواشناسی سیلاب انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی مسعود سلیمانی طرح ملی مسکن مجید بهرامی حمید شهریاری زهرا امیرابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد