Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از استقبال گسترده مراکز علمی کشور از این همایش خبرداد و گفت: تلاش می کنیم همایش های فقه القرآن به تکیه بر دیدگاه های مراجع عظام تقلید، هر دو سال یک بار برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسین عظیمی فر» عصر امروز(یکشنبه 24 آذر) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که منبع تمام علوم اسلامی قرآن است، گفت: قرآن مثل خونی در رگ علوم معنوی از جمله فقه و کلام و تاریخ و عرفان و اخلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خاطرنشان ساخت: اصولا ما اگر مقامی برای اهل بیت(ع) قائل هستیم چون کلام و اخلاق و سخنان آنها برگرفته از قرآن است و اهل بیت(ع) تنها کتابی که به عنوان منبع هدایت بشر معرفی کردند، قرآن بوده است.

وی با بیان این که برگزاری همایش ها و فعالیت های قرآنی به شکل های مختلف اهمیت زیادی دارد، ابراز داشت: هدف ما از برگزاری این همایش اولا این بود که ما به عنوان یک دانشگاه قرآنی یکی از وظایف مان معرفی متن علمی و منبع علمی به جامعه تحقیقاتی کشور و به ویژه حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی فر افزود: در حقیقت هدف اول ما از برگزاری این همایش معرفی کتاب «المدخل فی التفسیر» است که حاوی آراء و اندیشه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی است و هدف دیگر راه اندازی موجی تحقیقاتی در مباحث علوم قرآنی و تفسیری در فضای علمی کشور اعم از دانشگاه و به ویژه حوزه است.

وی عنوان کرد: فکر می‌ کنم پیش از برگزاری همایش در این قضیه موفق بوده ایم چون بیش از 350 مقاله ارزشمند به دبیرخانه همایش رسیده و نشست های متعدد علمی در استان های متفاوت و مختلف کشور برگزار شده است که در ایجاد یک موج تحقیقاتی قرآنی بسیار مؤثر بوده است.

رییس مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) با اشاره به اقبال دانشمندان علوم قرآنی و تفسیری از این همایش گفت: هدف سوم زمینه سازی و تمهید مقدماتی برای برگزاری یک سلسله های همایش های بین الملی در دیدگاه های فقه القرآنی و قرآنی بزرگان حوزه علمیه است.

وی با بیان این که این گونه همایش ها از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در آینده نیز برگزار می‌شود، گفت: ما کار را با کتاب «المدخل فی التفسیر» آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم هر دو سال یک مرتبه حداقل در مباحث قرآنی از مراجع بزرگوار چنین همایش هایی برگزار کنیم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر قرآن کریم شیراز اردبیل قرآن طرح ملی فهما نمایشگاه علوم قرآنی آيت الله فاضل لنكراني علوم قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله