Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) بزودی اجرایی می‌شود که با این اقدام شاهد رونق تولید، جان گرفتن صنعت، کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ساکنان این مناطق خشک و کم آب خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با استانداران خراسان رضوی و جنوبی در خصوص انتقال آب دریای عمان که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: اقدامات لازم در سال‌های اخیر برای اجرایی شدن انتقال آب به استان‌های شرقی کشور انجام شده و بزودی پس از انجام مطالعات دقیق و تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: بیش‌از هزار میلیارد پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال کار است اما کافی نیست و باید توجه بیشتری به این بخش شود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: دولت در جنگ اقتصادی توجه ویژه‌ای به شرق کشور دارد برای همین منظور برای طرح بزرگ انتقال آب در حال برنامه‌ریزی دقیق است.

وی اظهار داشت: چابهار در منطقه آیورا و حاشیه اقیانوس هند نقش مهمی در دسترسی آنها به بازارهای جهانی دارد.

موهبتی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به آبادسازی سواحل مکران و چابهار دارد و برای همین امر ظرفیت بندر چابهار را از ۲ و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون و نهایتا به ۱۵ میلیون ظرفیت تخلیه و بارگیری می‌رساند.

وی ادامه داد: بیش‌از ۳۰۰ میلیون یورو برای راه آهن - چابهار به زاهدان از سوی رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی شده که می‌تواند سه استان شرقی کشور را به هم متصل کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: راه آهن، بزرگراه و آب می‌تواند موجب توسعه استان‌های شرقی کشور شود.

وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آب به استان‌های خشک سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی می‌تواند علاوه‌بر تامین آب آشامیدنی و کشاورزی موجب فعال سازی معادن و صنایع بزرگ آب‌بر این مناطق شود و به صنعت و کارخانجات نیز جان تازه‌ای دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی خراسان رضوی سیستان و بلوچستان صنعت عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا از وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و اواسط روز وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751615

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • نشست تخصصی وبیناری در چابهار
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • بهره برداری از مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی درزاهدان،بزودی
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان