Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که درگیری‌های نیروهای امنیتی افغانستان با افراد مسلح «قیصاری» از شب گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد، بالگردهای ارتش این کشور در شهر «مزارشریف» نیز وارد عمل شده‌اند.

«عزیر کریمی» خبرنگار تلویزیون «یک» افغانستان روز یکشنبه از مزارشریف گزارش داد که بالگردهای ارتش منزل قیصاری را هدف حمله هوایی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طلوع نیوز» افغانستان نیز اعلام کرد که بالگردهای ارتش در حال گردش بر منزل قیصاری بوده و نیروهای ویژه ارتش نیز به اطراف منزل وی رسیده است.

نظام الدین قیصاری فرمانده سابق «شهرستان «قیصار» استان فاریاب ماست که متهم به غصب زمین، زورگویی و مردم آزاری شده است.



این درگیری‌ها دیشب زمانی آغاز شد که نیروهای دولتی می‌خواستند نظام‌الدین قیصاری را بازداشت کنند اما نگهبانان او بر نیروهای امنیتی آتش گشودند.

منابع خبری افغانستان گفته است که در درگیری بین افراد قیصاری و پلیس دو نیروی پلیس زخمی شده اند.

فرمانده پلیس بلخ، مدعی شد که نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین ولسوالی قیصار ولایت فاریاب با ۱۵۰مرد مسلح در برابر نیروهای دولتی در ناحیه پنجم شهر مزارشریف می‌جنگند.

ژنرال محمداجمل فائض، فرمانده پولیس بلخ می‌افزاید که نبرد میان نیروهای دولتی و نظام‌الدین قیصاری دیشب زمانی آغاز شد که پولیس می‌خواست نظام‌الدین قیصاری را  بازداشت کند.

وی، می‌افزاید که حکم بازداشت نظام‌الدین قیصاری را پس از آن دریافت کرده‌است که اهالی بلخ از زورگویی‌ها و بی‌نظمی‌های مردان مسلح مربوط به قیصاری شکایت کرده‌اند.

این درگیری‌ها، شهروندان شهر مزارشریف را با رعب و وحشت مواجه ساخته است.

در این درگیری‌ها شماری از منزل‌های مسکونی نیز آسیب دیده‌است. نجیب‌الله، یکی از اهالی این می‌گوید خانه‌اش در نزدیکی قرارگاه نظام‌الدین قیصاری قرار دارد و در این درگیری‌ها خانه‌اش ویران شده‌است.

نظام‌الدین قیصاری پس از آنکه از بند امنیت ملی رها شد به مزارشریف آمد. او به غصب زمین و زورگویی‌ها در این شهر متهم شده‌است.

برخی منابع هم نوشته اند که ژنرال دوستم «بابرفرهمند «را برای میانجیگری به مزارشریف فرستاده است تا این موضوع را از طریق گفت وگو حل کند.

قیصاری در سال ۱۳۹۷ فرماهی پلیس شهرستان قیصار فاریاب را برعهده داشت اما نیروهای امنیتی در یک نشست وی را بازداشت و با بالگرد به کابل انتقال داد.

وی در آن زمان یکی از افراد ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان شمرده می شد و خود ژنرال دوستم در آن وقت در یک تبعید خودخواسته در ترکیه بسر می برد.

قیصاری پس از چند ماه که در زندان امنیت ملی افغانستان بسر برد، پس از یک تظاهرات گسترده در شمال افغانستان در آذرماه همین سال تحت ضمانت از زندان رها شد اما در کابل در حصر خانگی بسر می برد.

وی امسال از حصر خانگی رها و به شمال افغانستان رفت که در کمپین های انتخابات ریاست جمهوری نیز نقش ایفا کرد و اکنون بار دیگر دولت افغانستان می خواهد وی را دستگیر کند.

اما این بار وی حمایت ژنرال دوستم را با خود ندارد، زیرا وی پس از رهایی بشدت با دوستم ابراز مخالف می کرد.

اما نحوه بازداشت قیصاری در شمال افغانستان واکنش برانگیز شده است به طوری که  «عنایت الله بابرفرهمند» معاون اول تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله از روش بازداشت وی بشدت انتقاد کرده است.
 

برچسب‌ها ارتش افغانستان دولت افغانستان بلخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش افغانستان دولت افغانستان بلخ ارتش افغانستان دولت افغانستان بلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: پس از وقوع نزاع و درگیری امشب در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.
 
سردار رحیم جهانبخش ادامه داد: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس آذربایجان غربی است و قطعا اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی‌دهیم.

پنج شنبه شب افرادی با قمه و چوب های بلند، اقدام به مسدودسازی یکی از معابر اصلی ارومیه کردند و به زد و خورد پرداختند. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه