Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، محمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و تقی زاده خامسی مدیر عامل آبفای کشور و معاون وزیر نیرو از مسوولان عالی رتبه کشور در آیین امضاء این تفاهم نامه بودند.

شرکت تابش با هدف نیاز آب شرب و صنعت استان های نوار شرقی کشور(استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) و عملیاتی کردن طرح نمک زدایی و انتقال 250 میلیون متر مکعب در سال آب را در فاز نخست (افق 1404) در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تمام فرایند انتقال آب دریا به این سه استان، توسط بخش خصوصی انجام می شود. ایمیدرو، وزارت نیرو، استانداری های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به عنوان مجموعه های ناظر در این طرح حضور خواهند داشت.

شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران به عنوان یکی از مجموعه های تحت پوشش ایمیدرو، در این طرح مشارکت 20 درصدی دارد.

شرکت های مبارکه، توسعه فراگیر سناباد، فولاد خراسان، اپال پارسیان و فولاد کاوه شرق از جمله سرمایه گذاران این طرح به شمار می روند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی برق عمان معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد