Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت دفاع از مهندس تونسیِ عضو شاخه نظامی حماس که در سال ۲۰۱۶ ترور شد اعلام کرد، سفیر فعلی فرانسه در تونس و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی دیگر در این ترور دست داشته‌اند.

به گزارش مشرق، مهندس «محمد الزواری»  از اعضای گردان‌های «القسام» در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ در مقابل منزلش در شهر «طفاقس» تونس به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: همین یک کار کافی است برای ترور شدنتان

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، هیأت دفاع از مهندس الزواری، سفیر فرانسه در تونس را متهم به دست داشتن در ترور الزواری کرد.

«عبدالرؤوف العیادی» از اعضای این هیأت اعلام کرد: ما در این خصوص دو پرونده تشکیل دادیم یکی مربوط به مسأله جاسوسی و دوم مربوط به قضیه ترور.

وی ضمن اعلام اینکه دولت در پرونده ترور مهندس الزواری کم‌کاری می‌کند، افزود: طرف‌هاسی سیاسی، تاجران و روزنامه‌نگاران در این پرونده دست دارند و از جمله آنها سفیر فعلی فرانسه است که نقشی پررنگ بازی کرده است.

العیادی ادامه داد، «آمال کربول» وزیر گردشگری پیشین تونس و «رونی الطرابلسی» وزیر گردشگری فعلی نیز رابطه‌ای مستقیم با جاسوس زن اسرائیلی داشته‌اند.

وی تصریح کرد، قرار است خانواده الزواری با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس دیدار کند. سعید در تبلیغات انتخاباتی خود قول مساعدت در این پرونده را داده است.

در پی انجام این ترور، حماس در آن زمان اعلام کرد تحقیقات از همان لحظه اول در این باره آغاز شد و موساد در پشت پرده این ترور قرار دارد. 

حماس افزود، عملیات ترور الزواری در ۳ مرحله انجام و از سال ۲۰۱۵ آغاز شد؛ افرادی که تابعیت‌هایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند، در این ترور شرکت کردند.

در آن زمان ، وزارت کشور تونس هم در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، یکی از مجریان عملیات ترور مهندس الزواری، یک تبعه اتریشی به نام «کریستوفر» است که خود را به عنوان فردی که به اختراعات الزواری به خصوص کنترل از راه دور زیردریایی علاقه‌مند است، معرفی کرده بود و علاوه بر آن دو نفر دیگر تبعه بوسنی به نام‌های «الویر ساراک» و «آلن کانزیچ» بوده‌اند.

شاخه نظامی حماس پس از ترور وی اعلام کرد الزواری، قبل از آغاز جنگ ۲۰۰۸ علیه نوار غزه حدود ۳۰ پهپاد برای مقاومت فلسطین ساخته بوده است

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین قیس سعید حماس القسام مقاومت فلسطین فرانسه گردان های القسام محمد الزواری مهندس مشرق تونس اتحادیه اروپا بوسنی رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال

به گزارش "ورزش سه"، شاید بتوان او را آماده‌ترین بازیکن این روزهای آبی پوشان برای حفظ جایگاه بالای جدول دانست که مقابل شمس‌آذر هم دوباره درخشید؛ بازیکنی که خیال جواد نکونام را در جناح چپ خط دفاعی استقلال راحت کرده و توانسته بازی به بازی عملکرد بهتری ارائه کند و در دفاع و حمله حضور پررنگی داشته باشد.

سید ابوالفضل جلالی با سماجت زیاد اجازه نفوذهای کمی از سمت خود را می‌دهد و کار را برای وینگرهای حریف سخت می‌کند و مهم‌تر از آن، ارسال‌های وحشتناک او تیمش را به گل می‌رساند که برابر شمس‌آذر هم این کار را انجام داد و دو پاس گل دیدنی برای مرادمند و مهرداد محمدی داشت تا در صدر جدول برترین پاسورها قرار بگیرد و تیمش هم سه امتیاز مهم کسب کند.

سید ابوالفضل جلالی غیر از عدم حضور در یک مسابقه این فصل، در 23 بازی دیگر لیگ برتر برای استقلال به میدان رفته که ثبت دو پاس گل برای او مقابل شمس‌آذر کاری کرد تا بتواند با آمار جالب توجه 9 پاس گل به صدر جدول برترین پاسورها قرار بگیرد و در کنار ریکاردو آلوز قرار بگیرد و مهندس تیمش در این فصل شود.

اما جلالی هفته آینده رقابت جذابی مقابل تراکتور و بازیکنانی که مقابل او قرار می‌گیرند خواهد داشت؛ مهره‌هایی مثل سیامک نعمتی، مهدی شیری و ... در تیم مقابل که در مسیر او در جناح چپ زمینِ استقلال هستند و نمی‌خواهند اجازه نفوذ به این بازیکن را بدهند.

دیگر خبرها

  • پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی